Gjest Skrevet 4. januar 2009 #1 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg har problemer med å gå da spesielt den v. foten min ikke "virker " helt for tiden. Når jeg tar et skritt m h.fot og v.fot strekkes bak får jeg en intens smerte høyt i bekken og hofte på v.side inn mot midten av ryggen/rumpa. Har og ekstremt vondt litt over rumpe fra halebein og opp til litt før korsryggen når jeg sitter, går ligger eller gjør noe som helst over tid. Har problemer med å gå. Klarer ikke bøye meg og vet ikke hva jeg skal gjøre. Smertene kan minne litt om skikkelig tannpine/å rotfylle uten bedøvelse når jeg gjør noe. + murring hele tiden. I morgen er jeg 18 uker på vei, og plagene med rygg, hofte, rumpe og bein har kommet gradvis siden ca uke 10, men vet ikke om det er bekkenløsning jeg har da det kanskje er litt tidlig? Er spesielt dårlig om jeg har "gjort noe" som å gå, støvsuge, rydde, o.l Jeg kommer meg ikke til lege da det er ca 1,5 time til fastlegen og jeg har ekstrem svangerskapskvalme så jeg tåler ikke kjøreturen (kan heller ikke kjøre selv for tiden). Får ikke komme til lege her jeg bor ut febr. for jeg har ikke fastlege her, og vil ikke bytte når jeg skal flytte i løpet av febr. Har i løpet av svangerskapet bare treft leger ved innleggelse i forbindelse med oppkast. Får litt oppfølging i svangerskapet av jordmor i kommunen for hun har ikke noe med fastlege systemet å gjøre. Er ganske fortvilet for jeg er så dårlig med kvalme/oppkast fra før, og har en gutt på 5 år som blir ganske forsømt av meg for tiden. Får så dårlig samvittghet for mann og barn forde jeg for øyeblikket er en kjempebyrde for dem, og om dette er noe jeg kan gjøre noe med så det blir bedre/ikke blir værre, burde jeg jo det selv om jeg egentlig er for kvalm til å gå noe sted å få behandling. Er redd jeg invalidiserer meg selv og bare har meg selv å takke forde jeg ikke gjør noe med det. Samtidig er jeg enda mer redd for å syte til lege å belaste systemet å så er det ikke noe å gjøre eller bare jeg som har lav smerteterskel. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139376666-vet-ikke-om-det-er-bekkenl%C3%B8sning-og-kommer-meg-ikke-til-lege-hvordan-vet-man-at-det-er-bekkenl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #2 Del Skrevet 7. januar 2009 dette høres ikke bra ut nei.... er nok en bekkenløsning (jeg er ikke lege men høres litt slik ut) prøv å ikke forser smertene til du kommer deg til legen... du er jo ingen byrde...men man har lov til å ta vare på seg selv...når man har det som du har det nå. lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139376666-vet-ikke-om-det-er-bekkenl%C3%B8sning-og-kommer-meg-ikke-til-lege-hvordan-vet-man-at-det-er-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-139400191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fint_Lite Skrevet 8. januar 2009 #3 Del Skrevet 8. januar 2009 Jepp, er nok bekkenløsning. Jeg begynte å kjenne det ganske tidlig selv, nå er jeg 100% sykemeldt, håper på å komme tilbake 50% nå i februar. Jeg var hos manuell terapeut og fikk en utredning, da trykket han på bekkenet i alle mulige vinkler. Jeg hade før jeg kom til han å sykt vondt for å gå, var venstre side på meg også. Han fant noen låsninger i korsryggen oms han knakk opp, og etter det har jeg blitt bedre. Nå har jeg tatt det veldig med ro en god stund og føler meg ganske fin. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139376666-vet-ikke-om-det-er-bekkenl%C3%B8sning-og-kommer-meg-ikke-til-lege-hvordan-vet-man-at-det-er-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-139405503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 9. januar 2009 #4 Del Skrevet 9. januar 2009 Takk for svar dere! Har fått time hos en fysioterapaut som har lang erfaring med graviditet og fødselsplager. Mente jeg kunne bli mye bedre med regelmessig behandling og de kunne og komme hjem og behandle om jeg var for dårlig til å komme meg til dem. Håper virkelig det hjelper! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139376666-vet-ikke-om-det-er-bekkenl%C3%B8sning-og-kommer-meg-ikke-til-lege-hvordan-vet-man-at-det-er-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-139410885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heidimoren Skrevet 11. januar 2009 #5 Del Skrevet 11. januar 2009 Så bra! Fint du har fått time. Men husk en ting; alle har rett til legehjelp i den kommunen de oppholder seg i. Du skal ikke måtte bytte fastlege i den situasjonen du er i. Du kan jo eventuelt gå til legevakta... lov meg at du ikke går med dette uten å gjøre noe med det! =) Fikk bekkenløsning selv så tidlig, og jeg skal love deg at det ikke har blitt bedre etterhvert som ukene går... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139376666-vet-ikke-om-det-er-bekkenl%C3%B8sning-og-kommer-meg-ikke-til-lege-hvordan-vet-man-at-det-er-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-139428679 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå