Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Er dere flinke til å pusse barnets tenner morgen og kveld? Går det bra? Jeg prøver men knerten min hylskriker. Blir like sint hver gang. Noen som har noen gode tips? Skal jeg vente litt og prøve igjen om noen dager?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Her pusses det hver morgen og kveld med tvang (17 mnd gutt). Han kommer nok til å takke oss den dagen han skal til tannlegen og ikke har noen hull. Noen ganger pusser han selv (helst om morgenen), noen ganger får han pusse tennene mine mens jeg pusser hans. Leste i en utgave av Foreldre og barn (dansk utgave, tror jeg), at ingen barn har tatt skade av å pusse tennene enda.. Lykke til, det går nok over om noen år ;o)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Her pusses det skikkelig (mamma/pappa) om kvelden, og han får selv pusse tennene om morgenen. Det blir mest lek med tannkosten da, men han har iallefall fått et veldig avslappet fohold til tannkosten etter at vi innførte det.....
Popsipus Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 Vår sønn er 1 år og det er full krig hver gang vi pusser tennene hans. Det hender enkelte morgener (ikke ofte, men det forekommer) med lite søvn at jeg bare ikke orker tanken på skrikinga og dermed står over morgenpussen. Han brøler som om jeg var i ferd med å myrde han hver gang! Det er nesten uutholdelig. Om kvelden derimot får det bare stå til. Naboene får tro hva de vil. Jeg har ingen tips selv, men tar gjerne i mot gode råd hvis noen har et par triks å lære bort.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 Her går det i perioder. Mini er nå 1 år. Vi pusser morgen og kveld men det har vært perioder der vi ikke har fått slippe til i munnen hans så det har vært mye "krangling". Det som har funket nå i det siste er at han får sitte på fanget med noe i hendene å holde på med (bruker å være tannkremtuben). Da sitter han som et lys og lar oss pusse i vei:-)) Men spør du neste uke så er det ikke sikkert at det funker lenger...
Barbafin Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 Vi sitter foran tv-en og pusser mens vi ser på barnetv, både morgen og kveld. Ikke alltid han er like medgjørlig selvsagt, men stort sett går det greit. Etter at mamma/pappa har pusset får han lov til å pusse litt selv. Hvis det er veldig mye krangling hender det at en av oss blåser bobler mens den andre pusser. Da sitter han som et lys og ser på og pussingen går greit.
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 5. januar 2009 #7 Skrevet 5. januar 2009 Haha, hva vi foreldre gjør for våre små. Vi har også prøvd utrolig mye rart for at tannpussen skal gå bedre, men det er full krig hver gang her også. Hun er 21 mnd og har pusset tenner morgen og kveld siden hun var 6 mnd. Skulle tro hun snart forsto at det ikke hjelper hvor mye hun hyler, men.... Har ikke sett noen tegn til det enda gitt =)
MissKitty Skrevet 5. januar 2009 #8 Skrevet 5. januar 2009 Utrolig at de ikke bare gir opp og aksepterer at sånn er det bare. Lurer på hvor lenge denne daglige "kampen" skal pågå.. Godt å se at det er flere som har samme problemer, da.
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 5. januar 2009 #9 Skrevet 5. januar 2009 Her pusses det med tvang hver kveld, og på morgenen får han fluortablett. han er 19 mnd og har pusset tennene siden første tann tittet frem i 8 mnd- alderen, men han protesterer like mye. Men, tennene må pusses og enkelte ting bestemmer vi voksne og ikke barna, for de vet ikke sitt eget beste!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #10 Skrevet 5. januar 2009 Her går stort sett tannpussen greit, vi pusser tenner foran speilet, det er morsomt, hvis det blir problemer får hun pusse litt selv før jeg overtar igjen! Det største problemet er at hun helst vil drikke fra tannbørsten, suger i seg vannet :-) Vi hadde en periode der det var full nekt, da kutta vi det ut i noen dager, så var det greit igjen! Vi lot henne leke med tannbørsten på stellebordet ca to mnd før den første tanna kom, så hun er glad i tannbørsten og godtar den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå