endelig gravid :) :) !! Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Hopper de i fanget? Snur deg fra mage til rygg og fra rygg til mage? Ler de ? Synger/snakker de mye? Hvordan bruker de armer til å få tak i ting?Vekt osv Gøy å sammenligne litt ..
stratosen_er mamma_ Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 står i fanget og tar litt knebøy... snur seg ikke enda nei men er nok ikke lenge før.... bruker armene for å ta ting ja og har funnet ut at tissen er veldig morsom å drage i... han har begynt å le ja men er litt sparsom med d enda... snakker litt men ikke så ofte nå som før... vekt er jeg litt usikker på, var 6865g når han var 4mnd...nå er han 5mnd og tre dager:) følger veldig med med øynene og studerer veldig...
Nattinatta Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 han står godt i fanget, men hopper ikke.. snur seg heller ikke rundt av noe slag enda... legger seg på siden, men virker ikke som behovet eller interessen er stor nok til å vippe over for han trenger egentlig bare et lite puff for å komme rundt... her ler han ganske mye. de siste ukene har han begynt å le av seg selv også. er stort sett blid så lenge han har fått mat og søvn! Synes det er utolig herlig, etter en slitsom periode med kolikk! Skikkelig blidgutt har han blitt gitt.... Han bruker armer for å ta tak i ting, men er ikke veldig interessert i alt som er rundt, men fatter han interesse er det ikke noe problem å få tak i det. Han får tak i leker som ligger innenfor rekkevidde når han ligger på ryggen. På magen har han begynt å strekke på armene og strekke seg mer etter leker som ligger der. Men liker fortsatt ikke å ligge lenge på magen.... Her har vi en skikkelig godgutt på ca 9 kg og 70 cm. Hvor lange er deres? Har dere begynt med grøt/annen mat? hva spiser de til de ulike måltidene? Altså er det noen som har mer enn ett grøtmåltid?
To_frøkner+julispire Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 Snuppa her blir 5 mnd 7 januar. Hun snur seg heller ikke enda, men hvis jeg legger henne på siden ruller hun den veien hun vil. Hun hopper i fanget og vifter og spreller med armer og ben. Hun smiler og ler masse, og er en veldig blid tulle. Eneste er at hun ikke vil sovne av seg selv på dagtid. Har fått grøt på kvelden siden hun var nesten 4 mnd. Ellers på dagen får hun bare mme, drikker ca 120 ml hver 3 time. Får noen ganger litt sviskemos og fruktpure.
Gjest Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 Snuppa her er 5 mnd. i dag. Hun snur seg fra mage til rygg. Hun snur seg ikke fra rygg til mage, men det er like før. Hun ligger på rygg og forflytter seg rundt i sirkel. Prøver å åle seg fremover når hun ligger på magen. Hun strekker seg opp på strake armer når hun ligger på mage, og griper tak i alt hun ser. Hun tar sit-ups når hun ligger på magen og det er så langt opp at det ser ut som hun er på vei til å sette seg opp den veien...hehe (ser dumt ut). Hun ler masse, får latterkrampe av det morsomme mammaen hennes gjør. Hun får 2 måltider med grøt. 1 om morgenen og 1 ca. kl. 17. Hun er ikke så glad i middag, så det går i grøt (men det må være frukt blandet i, ellers vil hun ikke ha). Hun er stor. Vet ikke hvor lang hun er, men hun har vokst ut av 68 så jeg regner med at hun er rundt 70 cm lang (var 62,5 cm da hun var 3 mnd). Hun veier 8,5 kg. Var 4,2 kg og 50 cm ved fødsel.
010808 og 200312 Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 min jente blir 5 mnd i morgen. hun snur seg fra mage til rygg og rygg til mage, strekker armene når hun vil opp til oss, kommer seg littegranne fremover når det er en leke hun vil ha, og en reser på å komme seg rundt seg selv:D føttene går som regel som noen trommestikker hele tiden:) vil ha alt som er på bordet, strekker ut armen og vil ha!! hun ler ikke så mye enda, men det begynner og komme seg nå prater blir det mere og mere av, i allefall mange lyder etterhvert:) hun får grøt en gang om dagen, på kvelden så nå sover hun lengre om natta, og godt er det;)
*kuligjen* Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 Min gutt er 5 mnd og 2 uker i morgen. Han hopper ikke i fanget, men beveger endel på føttene når han står der. Trør liksom Han snur seg fra rygg til mage hele tiden. Legger vi han på ryggen er han kjapp rundt Snur seg fra mage til rygg også, men er mer sparsom der ja Han bruker armene hele tiden, og får som regel tak i det han ønsker. Han skyver seg også bakover inni mellom, men tror ikke han har skjønt det enda og gjør det bevisst. Når han ligger på gulvet roterer han også rundt, noen ganger tar han hele runden 360 grader Han skravler og lager lyder dagen lang. Kjempestolt av gutten min Skal på kontroll i morgen, men sist han ble veid og målt var han 7905 gram og 70 cm lang. Han får nå kun mm morgen og kveld. Har ikke nok til mer. Men han har i en god stund nå fått grøt både morgen og kveld, i tillegg til middag. Utenom dette får han mme. Ja, det var vel det hele
jurgita&runa&trym Skrevet 4. januar 2009 #8 Skrevet 4. januar 2009 Snuppa mi er meget aktiv jente,ho blir 5mnd 14 januar. Hun begynte å snu seg når ho var 4mnd,snur seg fra rygg til mage med en gang ho blir lagt ned på babygym eller på stellebordet for den del , og er mer sparsom å snu seg fra mage til rygg ho og!! Ho står i fanget hele tiden og prøver å hoppe,men klarer det ikke enda. Armene er i bevegelse hele tiden,og ho klarer å åle seg fram noen cm,men ikke mer (blir veldig sint og furstrert når ho klarer ikke det ho vil ) Ho veier ca. 6750 og er 65 cm lang(var 2979 og 49 ved fødselen). Snuppa får kun mme,har prøvd grøt,men ho likte ikke det. Men ho elsker fruktmos
*surrehue* Skrevet 4. januar 2009 #9 Skrevet 4. januar 2009 Min gutt er akkurat 5 mnd. Har snudd seg fra rygg til mage siden han var 4. Snudd seg et par ganger fra mage til rygg i forrige uke, men tydeligvis glemt det igjen...! Står som en påle, men hopper ikke. Ler og snakker dagen lang. Er kjempesint fordi han ikke klarer å komme seg framover. Han bare "flyr" med armer og bein opp og kjefter og smeller. Goklumpen. Veier vel 9 kilo og 70 cm. Får bare pupp.
2 fine små Skrevet 5. januar 2009 #10 Skrevet 5. januar 2009 Snakker noe voldsomt og ler masse og hjertelig, ler seg skakk av storesøster for eksempel, hver eneste dag. Og hun har igjen funnet sin måte å tulle og leke med bittelillesøster på. Helt utrolig morsomt å se på, ikke noe vi ventet med over 4 års forskjell. Ellers spreller og kaver, og ruller mage til rygg en gang i ny og ne, har gjort det over en mnd, og er 5 mnd om få dager. Men ikke rygg til mage enda. Hopper nok litt i fanget ja. Vil absolutt opp, så når hun ligger skrått så er det bare litt tak i armene så spretter hun høyt opp med hodet. Forrige droppet nesten krabbingen og gikk fra sitting til ståing til gåing, men gikk ikke nevneverdig tidlig. Blir morsomt å se om denne lille er lik. Selv krabbet jeg ikke, men gikk på stumpen bortetter gulvet, og dro bena etter meg. Holder godt på lekene, før jul mistet hun dem mye, nå holder hun dem veldig lenge, kanskje et kvarter og utforsker. Morsomt å lese hvordan andre sine er, aner ikke lengde eller vekt, har ikke veid eller målt siden 3mndkontrollen og snart er det 5 mnd. Fullammer men skeiet ut litt med noen NANflasker i julen, da i stedet for pupp. Tilbake på fullamming og ser om ikke det går til 6 mnd, uten at jeg er hysterisk på det.
endelig gravid :) :) !! Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 5. januar 2009 tuusen takk for såå masse svar Hmm lurer litt på hvorfor jenta mi på 5 mnd fortsatt ikke verken står eller hopper på fanget..... Hu er lissom helt sjeleaktig!! ? Burde hun ikke gjort dette nå??
2 fine små Skrevet 5. januar 2009 #12 Skrevet 5. januar 2009 Det er store forskjeller på barn, og hvilket tempo de utvikler seg, det går i rykk og napp, man skal ikke stresse så mye med sånne ting egentlig. Venninnen min sine barn går før de er 10 mnd, men snakker sent. Mine går rundt 15 mnd og snakker tidlig og har veldig god språkforståelse. Det er så ymse..... Burdeskulletrollet må ikke ta oss helt heller....;o)
EbbaLille c Skrevet 5. januar 2009 #13 Skrevet 5. januar 2009 Gutten vår blir 6 mnd i morgen. Han rullet fra rygg til mage og mage til rygg ca3,5 mnd mnd, måtte få trappegrind opp før han ble fem, han er over alt. For to uker siden begynte han å reise seg så vi måtte til innkjøp av den type lekegrind med netting vegger, han falt jo hele tiden! Han eier jo ikke balanse! Når vi er på barseltreff så kryper han rundt å hilser på alle barna:) Han er superblid og snakker med oss hele tiden, er godt bortkjemt av sine to store brødre. Han ble målt og veid her før jul og var da var han 8099g og cas69/70 cm Jeg kunne ønske gutten vår kunne ligge i ro og bare pludre:)
EbbaLille c Skrevet 5. januar 2009 #14 Skrevet 5. januar 2009 Hehe, for å svare litt mer..., ja han griper og holder leker, plukker dem opp. Har begynt å plukke opp smokken sin når han mister den ol. Han hopper ikke, men "løper" i fanget eller reiser seg og har knebøy:) Han prater masse, kjefter når han ikke har selskap på gulvet, dette er særlig nå når brødrene har begynt på skolen igjen etter ferien! De er jo sammen med han hele dagen.
Hermione_77 Skrevet 5. januar 2009 #15 Skrevet 5. januar 2009 Min godgutt er 5 måneder, men siden han er født 6 uker for tidlig ligger han nok litt etter utviklingsmessig. Han har kommet seg fra mage til rygg noen ganger, men det virker mer som om han velter over, og at det ikke er en bevisst handling. Han er som din litt slapp i fisken, og hverken står eller hopper i fanget. Han er en geleklump når han er blid og fornøyd (og det er han stort sett), men blir fryktelig stram når han blir litt sinna. Han er også stram i kroppen når han "flyr". Jeg har også bekymret meg litt for at han er så geleklump. Siden han er født 6 uker for tidlig og i tillegg hadde hjerneblødning som nyfødt går vi til fysioterapeut cirka en gang i måneden til observasjon. Vi skal dit på onsdag, så da skal jeg sjekke hva hun sier om saken. Kan informere deg om hva hun sier, om du er interessert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå