Gå til innhold

hvordan roer dere babyene på natta, når de ikke vil ta smukk og ikke egentlig er sultne??

Anbefalte innlegg

Skrevet

mini våkner en del om natta men har ikke inntrykk av at han alltid er sulten, tror d er mest kosen. før brukte han smukk men nå vil han ikke ta den lenger...ofte så tar vi han opp i senga vår (vet d er dumt ja, men hva gjør man ikke for søvnen sin del) og da bruker han ofte sovne med en gang....men da sover jo ikke vi så godt...

noen tips til hva vi kan gjøre???

Skrevet

vi samsover..og når ho ligger å små sutrer så drar jeg henne bare inntil meg, blir rolig og sovner pronto.. ellers må vi bare ligge litt på skulderen og ned igjen.. raper mye om natta og fiser :P

Skrevet

også pleier vi å skifte bleie om ingenting hjelper.. enten i senga eller på stellebordet...

men hvis det er suttebehov han har så blir det jo verre da..når de ikke vil ta smokk... hvor gammel er ungen da? tar smokken på dagtid? ellers finnes det jo minismokker...lettere å sutte på...?

Skrevet

han er 5mnd nå...tok smukken vertfall de 3 første mnd og hadde stor hjelp av den da..da kunne han faktisk nesten sove heile natta...men rundt 4mnd ble han ganske umulig...sukk jaja...

Skrevet

her hjalp det å gå over til litt større smokker. tidliger evar han ikek så veldig interessert, nå har det blitt litt bedre....

her klarte jeg å ta en kamp med lillegutt når han var ca 3,5-4 mnd, da fikk han ikke mat når jeg hørte /visste at han ikke var sulten. var et par netter med litt nattevåk og gråt men gav seg så. Nå har han igjen bgynt å tulle endel på natten, men klarer ikke roe seg på samme måten som tidligere. Har bare klart å roe han ned med mat den siste måneden. Dette har resultert i at han får mat ca 3 x på natten. Men da får han et fullt måltid (som vanlig) og de andre gangene da han ikke roer seg får han ca 60 ml. da sovner han som oftest med en gang. Er så usikker på om han trenger litt mer mat nå om natten, eller om det bare har blitt en uvane.... men som sagt er det vanskelig å roe han...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...