Gå til innhold

Var mannen deres hos dere mens dere lå på barsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller kom han etter jobb osv.. så var han da evt hjemme 14 dager når dere kom hjem?

Er så usikker på om han skal være der sammen med meg i de 4 dagene, men sover jo hjemme da... eller hvordan er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min var hos meg under fødselen. Dro hjem og var på jobb. Kom etter jobb og var noen timer.

Var også hjemme i 14 dager når vi kom hjem.

Skrevet

Ja, han var der hele tiden, bortsett fra første natten da jeg lå på dobbeltrom. Dagen etter dro romkameraten min hjem, så da fikk han være der resten av oppholdet. Vi var forresten på barsel i 5 dager, så jeg hadde nok ikke blitt særlig blid om han ikke hadde fått lov!

Skrevet

Hadde familierom på fødeloftet ved sus, så vi fikk være sammen de to første døgnene. Syntes det var litt tidlig å dra hjem alt etter to døgn, men. Deretter hadde han to uker permisjon + 2 uker ferie. Jeg var veldig glad for at han var så tilstedeværende. Opplevde det helt anderledes å bli mor enn jeg hadde trodd, litt sånn "ut-av-kroppen-opplevelse" - hadde trodd at jeg instinktivt skulle skjønne hva jeg skulle gjøre og sånn. Var veldig godt å ha min nærmeste å dele det med, og kjekt for han også.

Skrevet

Ja første natten og dagen var han der. Altså natten og tirsdagen. Onsdagen og torsdagen dro han på jobb(fri fredag). Kom selvfølgelig opp etter jobb:) Reiste hjem torsdags kveld:)

Her begynte han permisjonen når jenta var 1 uke, og det er jeg glad for, fordii jeg hadde ikke behov for han på sykehuset for det kom så mange på besøk hele dagen. Hadde familierom pga ks.

Skrevet

Min var hos meg hele dagen samme dag som datteren vår ble født og bare under besøkstiden de andre dagene. Når det var hviletid ble han "jaget" ut. Like greit egentlig ettersom jeg lå på dobbeltrom og det var jo greit at mannen til "romkameraten" min måtte dra også så vi fikk slappet av litt uten å ha ukjente mennesker på rommet.

Skrevet

samboeren min var hos meg hver natt unntatt en, og en del på dagtid. den natta han ikke var der, var helt jævlig. lillegutt skrek hele tiden, og jeg fikk ikke til å amme ham. nattevakta hadde ikke kompetanse til å hjelpe meg med å koble ham på, så det endte med at hun kom og hentet ham for å gi ham mme i 6-tida på morgenen...ikke særlig artig nei. i tillegg hadde han gulsott, og vi måtte være der i 5 dager. hadde heldigvis enerom hele tiden.

Skrevet

Min var hos meg under fødselen og inne på barselen en stund.. På nye Ahus får ikke mennene overnatte (om du ikke har enerom), eller om du ikke ligger på barselhotellet da.. vi måtte ligge på vanlige barselen pga ho ble tatt med tang og sugekopp.. Men han var innom ofte..

og tok henne med ut når han kom så jeg fikk sove litt:)

Skrevet

Min mann var hos meg under fødselen, og de 3 dagene jeg var på barsel kom han ca.10 på morgenen og var der hele dagen sammen med oss, til sånn rundt 22 på kvelden. Hun jeg lå på rom med hadde samme "avtale" med sin samboer ,så det passet perfekt for begge to! :)

Skrevet

mannen min sov hos meg de 2 dagene før lillegutt kom og fikk også sove på klappseng inne på rommet mitt etter fødselen. vi var på Rikshospitalet i totalt 1 uke. men dette er ikke vanlig, det var en spesiell situasjon som gjorde at mannen min fikk være hos meg hele veien.

Skrevet

Skulle gjerne hatt han der hele tiden. Men siden vi bare fikk enerom på barselhotellet meg og babyen så måtte han dra hjem om natten. Men var der sååå mye som mulig også en hel natt.

Skrevet

vi var på ahus. lå 5 dager. første natta kom vi opp på barsel kl 4. da dro han hjem. Kom tilbake ca 12. og var til 22ca. (pappane får ikke vere der mellom 22-09. og 1630-18.)

de neste dagene var han der fra rundt 11-22.

Sleit som så mange andre med amming. Og mye natte gråt. Så var godt å ha han der.

så hadde han julefri. så i morgen skal han tilbake på jobb. etter en mnd hjemme.......

Skrevet

Med førstemann var han en del på sykehuset fordi jeg var så dårlig etter sv.skapsforgiftning og hastesnitt etter 30 timer, hjalp til med bleieskift osv. Han var også hjemme et par dager etter at vi kom hjem + at han hadde litt kortere dager i ca. 1 uke.

Med andre var han kun på korte besøk siden vi da hadde en liten en fra før hjemme. Han tok seg fri i litt over 1 uke etter at vi kom hjem fordi eldstemann ikke skulle begynne i bhg før, jeg hadde ks med snuppa også så kunne ikke bære tyngre enn henne. Ha måtte også ta seg av tilvenningen i bhg.

Han driver selvstendig og er den eneste ansatte så vi hadde ikke råd til at han tok seg for mye fri. Men det gikk da på et vis uansett : )

Skrevet

Første gangen var han med under fødselen og 4 timer etter på. Så var han på jobb alle de 4 dagene jeg var på barsel og kom på besøk på ettermiddagen noen timer.

Han var hjemme 1 uke uten lønn da jeg kom hjem fra sykehuset.

Andre gangen var han med under fødselen og var der 3 timer etterpå. Dro på jobb dagen etterpå, men fikk omgangsyke etter noen timer så måtte dra hjem fra jobb og var synk i mange dager. Så syk at foreldrene hans måtte hente første ungen og passe henne mens jeg var på sykehuset. Han kunne da heller ikke besøke meg på sykehotellet og jeg måtte ta taxi hjem.

Etter han ble frisk tok han ut 2 uker betalt ferie for å være hjemme sammen med oss.

Skrevet

her var han med oss om dagen og kvelden, men sov hjemme. han kom da etter frokost og var sammen med oss frem til jeg skulle legge meg ved 10 tiden. Han hadde da fri fra jobben disse dagene....Han hadde mulighet for å bo på sykehuset, men måtte da metale 300 kr natten tror jeg det var...

Han var også hjemme en uke etter vi kom hjem. Det ble en uke siden arb.giver ikke gav permisjon med lønn... Veldig godt å ha han hjemme synes jeg, spesiet siden jeg var ganske dårlig etterpå og det var godt med avlastning!

Skrevet

Mannen min kom hjem fra jobb da jeg skulle føde (han er sjømann). Vi fikk familierom på sykehuset så han var der hele oppholdet fra søndag kveld til torsdag formiddag. Var utrolig takknemlig for å ha ham der, men så er jeg veldig "redd for fremmede"da;) Etter sykehusoppholdet var han hjemme enda 6 uker sammen med oss. Helt perfekt da det tok meg ca 6 uker på å komme meg ordentlig inn i mammarollen. Men når han måtte på jobb så er han jo borte i flere uker da...

Skrevet

Mannen min var hos meg under fødselen og de 3 dager var vi på familie rom alle 3 :)

Og han var hjemme hos oss i 14 dager etter...var deilig å ha tid til å bli kjent med den lille og få middag hver dag :D

Skrevet

Ja. Vi hadde to netter på barselhotell sammen. Mye herligere enn å dele rom med andre fremmede kvinner.

Min mann hadde 2 uker permisjon med lønn. Hadde familie til å ta seg av storebror utenom når han var med oss på sykehuset eller i barnehagen.

Skrevet

Nå var vår situasjon litt spesiell, men han vi var sammen hele døgnet i de tre første mnd vi.. gutten vår hadde en medfødt hjertefeil, så vi bodde på sykehuset sammen i to uker, og mannen min hadde pleiepenger frem til han ble operert...

Hvis alt hadde gått som planlagt, hadde han ikke jobbet, men vært hos meg fra morgen til kveld, og hjemme 14 dager etterpå.. måtte ta det ut i ferie da..ikke noe dekt fra arbeidsgiver her..

Skrevet

Samboeren min hadde ordnet fem uker fri i forbindelse med fødsel, og tilfeldigvis var første fridag dagen etter fødsel!

Han fikk overnatte sammen med meg to døgn før fødsel (innlagt pga vannavgang) og to netter etter fødsel. Heldigvis - tror seriøst jeg hadde brutt sammen totalt psykisk uten ham. Jeg tuller ikke, det var noen tøffe døgn. Heldigvis for meg var de veldig greie og fleksible på føde/barsel. :)

Skrevet

med førstemann bodde han med meg på sykehuset. de var så søte og slo senger sammen og ordnet med enerom til oss. helt utrolig! men nummer 2 var han hjemme med førstemann, for han hadde ikke barnehageplass, og siden jeg var innlagt på sykehuset fikk han jo fri for å være hjemme med gutten sin, så startet de 2 ukene med permisjon når vi kom hjem fra sykehuset. helt supert. :)

Skrevet

vi har ikke pasienthotel,så han var hos meg under fødsel...seint på kvelden kom gutten,og pappa fikk overnatte 1 natta....jeg fikk enerom hele tiden,og pappa kom og gikk som han vill.var hos oss hele dag1 og etter det kom han i lunjen og etter jobb.....var til kvelden...åå det var en kosli tid..selv om jeg var sliten etter fødsel ja...akk ja....sukk ..hihi

Skrevet

bodde med meg og etterhvert oss i 1,5 uker ca. deretter over på dobbeltrom, så da ble det kun etter jobb og på dagtid.

var hjemme med oss i 2 uker etter fødsel

(hadde mye helsetrøbbel og prem. baby)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...