Gå til innhold

Alkohol/fest etter fødsel

Anbefalte innlegg

Bare lurer på hva deres synspunkter er ang dette? Har noen venner som "forventer" at vi skal stille klar til fest litt under 2 uker etter termin, synes det er utrolig irriterende at folk forventer dette,når vi helst bare har lyst å være med den lille.....

hva synes dere???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139375192-alkoholfest-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg ville det ha vært totalt uaktuelt. Så kort tid etter fødselen har man gjerne mer enn nok med å holde øynene oppe lenge nok til å få ammet bebisen og tatt seg av det mest nødvendige rundt denne, familien, seg selv og hjemmet. Kanskje er det ennå vondt å sitte, man blør gjerne ganske kraftig ennå og hormonene er helt på tur. Kanskje har man sovet lite helt siden fødselen og er temmelig sliten og trøtt. Hvis man ammer (og det håper jeg jo definitivt at jeg gjør) er man enda i en innkjøringsfase, og det er ikke sikkert at bebisen vil ta flaska. Hva gjør man da hvis man har drukket? Dessuten vil du nok ende opp med seriøs melkespreng, og kanskje lekkasjer...

Hver må finne ut av dette selv, men jeg oppfatter deg dit at denne festen overhodet ikke frister deg, så da foreslår jeg du dropper den med beste samvittighet, og heller fokuserer på bebisen din. :)

Du kan jo teste med ei flaske øl den dagen du kommer hjem fra sykehuset, så ser du fort hvordan det går.... Jeg ønsket meg en øl da jeg kom hjem. Etter 4-5 slurker sov jeg...

Når det gjelder fest vil jeg fraråde deg å planlegge noen ting som helst den første tida. Noen er friske og raske et par dager etter en fødsel, andre bruker gjerne en mnd eller to på å komme seg (deriblant meg selv etter den første fødselen). Kommer du raskt i form, kan du heller ta det som en bonus. Selv husker jeg det var et ork å koke kaffe til folk som kom innom for å beskue den nyfødte, selv om jeg la ned "besøksforbud" de første 2 ukene.... Noen fest hadde jeg ikke orket å tenke på engang....

Jeg var invitert i bryllup halvannen times kjøring hjemmefra 3 uker etter min første fødsel. Jeg var ikke LITT interessert engang, men det ble liksom forventet at jeg skulle stille. Barnevakt hadde vi og alt var klart! Angret som en hund hele kvelden og i flere uker etterpå! Jeg var fortsatt utslitt etter fødselen, og satt og halvsov og hadde det forferdelig hele kvelden!

Jeg hadde reist tidlig hjem hadde det ikke vært for at jeg var sjåfør for et vennepar av oss, men da vi skulle hjem utpå natten viste det seg at de skulle på nachspiel og hadde ordna seg overnatting - uten å gi beskjed!!

Jeg var rasende, men ble SÅÅÅ glad da jeg endelig kom meg hjem til senga og babyen min!!

Ikke gå på fest før du selv føler for det er nå mitt råd, det kommer iallefall aldri jeg til å gjøre igjen...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...