Daydream Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Hei Har vel vært tema mange ganger, men tar det opp igjen jeg Jeg bruker kosttilskuddet GraVitamin, men er det noen vitaminer jeg kan/bør ta i tillegg for kanskje å øke fruktbarheten før mitt neste forsøk?? Setter pris på tanker/råd angående dette.
Kath:) Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Hei! Jeg bruker kosttilskuddet som heter Gravid fra Nycomed. I tillegg bruker jeg omega3, 2 kapsler a` 1000 mg. Det skal visst dekke hele dags behovet, men i tillegg tar jeg noen ganger en ekstra zink tablett. Zink skal visst øke eggkvaliteten. (Tips hvis du har begynnende vondt i halsen: 2-3 zink tabl og 1000mg C-vitaminer så er man frisk dagen etter. Helt utrolig effekt! ) E-vitamin det øker visst fruktbarheten har jeg hørt. Det finnes i den gravid pakka, men er usikker på hvor mye man bør ha for å øke sjansene. Kan vel ikke skade å ta en ekstra!?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 selvsakt kan det skade å ta litt ekstra. E-vitamin er et fettløslig vitamin og det skal man ikke ta uten og vite at man trenger det. Det lagres i kroppen og kroppen klarer ikke å skille det ut sånn som med C-vitamin som et vannløslig.
Kath:) Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 "Anonym" det med E-vitaminet kan jeg ikke uttale meg om. Har hørt at det visst også tynner blodet. Moren min tok et par tabletter hver dag før hun ble gravid, og det har jo gått bra. Men det er nok riktig som du sier, best å ta bare hvis man trenger det. Det er foresten e-vitamin i kosttilskuddet gravid fra nycomed som man kan starte med allerede før man blir gravid..
Tjorven1 Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 Hei. Jeg brukte store doser av E-vitamin før jeg ble gravid de to første gangene + babyklister. Men sist gang da det gikk bra, fikk jeg streng beskjed fra farmasøytmor, lege venn og fertilitetslegen, og holde meg unna. E-vitamin lagres i kroppen, først om man taper vekt/fett kan man få bivirkningene. Men det kan også føre til en forgiftning av fostret og det vil vi ikke... Ang. babyklister - og annen blomstermedisin kan dette innh. stoffer som påvirker hormonene og cellene (tror jeg han sa) negativt i følge feritlitetslegen min. han tegnet opp og sto i. Sist gang holdt jeg meg helt unna - og da gikk det bra.
Daydream Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2009 Takk for alle svar Er kanskje best å holde seg bare til Gravitamin da, for å være sikker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå