Gå til innhold

Bodyer og strømpebukser fra Joha og Reflex - dårlig kvalitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 4 mnd har en god del ullklær av forskjellige merker, og må si at jeg ikke er særlig imponert over de dyreste merkene! For å ta Joha's først: Bodyene er trange og lite fleksible, blir derfor vanskelig å kle på selv om det er stor størrelse. Og strømpebuksene virker jo å være laget til en Barbie-baby!?! Kjempesmal og absolutt ikke tøyelig i tillegg til å være kort-kort i livet (hvem er det som bruker str 70 som ikke har bleier egentlig???)

Og så er det reflex da: Etter en forskriftsmessig vask er både body og strømpebukser slaskete og nuppete, bodyene rakner lett både i sømmene og i trykk-knappene. Strømpebuksene er også her korte i livet og hard og stram i strikken rundt livet.

I tillegg har strømpebuksene fra begge merkene sømmer på føttene, noe som er lite behagelig når man skal ha sokker utenpå.

Nei, takke meg til "billige" merker som Peanuts, Tom&Trine og Janus. Vanlige strømpebukser som er helstrikket er jo mye mer praktisk og behagelig enn disse sydde.

Må vel i rettferdighetens navn legge til at lillegutt har en ulldress fra Joha som er supergod, da :-)

Flere med samme erfaring?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har god erfaring med joha sine ullklær! strømpebukse-favoritten er safa!! =)=) reflex har jeg ikke prøvd.

Skrevet

jeg har hatt en ullbody fra Joha og en ull lue. Og jeg var superfornøyd. Syns bodyen var kjempe god og satt godt på kroppen og like fin vask etter vask. Aldri en eneste nupp! Så jeg vil hvertfall prøve joha ull igjen:)

Skrevet

Jeg hadde en reflex ull body som jeg fikk likt med at jeg kjøpte 2 janus ullbody til mini og de er brukt ca like mye, vaska like mye og reflex bodyen er kasta!!! Janus bodyene finnes ikke slitt engang.

Joha har jeg bare en ullfrottè dress til å ha under utedressen og den har jeg likt veldig godt. Skal kjøpe ny dress np, men da blir det muligens janus.....

Skrevet

Ang ny dress vil jeg tipse deg om janus; Lillegutt har en tynn ulldress fra janus som er helt super. Er ganske tynn, glattstrikket merinoull. Denne anbefaler jeg virkelig :-)

Skrevet

Er veldig fornøyd med joha sine klær. Har hatt en slank unge, og da var det de som satt best. Liker de tynne ullklærne deres også om sommeren, men de tåler ikke så altfor mye, kan gå i oppløsning etterhvert. Da er kanskje janus et bedre alternativ...

Annonse

Skrevet

jeg er kanskje litt scizofren, schisofren, skitsiofren............nei, jeg gir opp, dere skjønner hva jeg mener ; ) Men her går det i nøstebarn og janus. ubehandlet ull mens de er helt små og siden har det vært janus. det ble helt umulig å holde nøstebarn ullen ren når de gikk over til fast føde og etter relativt få vask, på håndvask program (ja jeg vet, men jeg har ikke kapasitet til all denne håndvasken hele tiden....) så passet allt ulltøyet bare til minstemann ; ) janus tåler ganske hard vask og er litt stort i str, mens nøstebarn er jo knøttlite og tover og krymper raskere enn jeg rekker å handle nytt.

nøstebarnulla er jo litt freshere enn janus så her har vi litt av hvert til hvert sitt bruk. jeg kan jo ikke kjøpe en ny hvit ullbody fra nøstebarn hver gang snuppa skal pynte seg, da hadde jeg vært ruinert (nå høres det kanskje ut som jeg kjøper en janusbody annenhver uke, men det er ikke tilfellet, jeg bare gnir den inn med zalo uten dårlig samvittighet ; ))

forresten fungerer den flekkfjerneren fra nøstebarn ganske godt, hvis noen fler sliter med banan på halsen....................

ja det var jo ikke svar til HI da men som sagt - schizofreni er ikke lett å leve med ; )

Skrevet

Johas ullbodyer synes jeg er supre. Jeg har en ganske slank baby, så for ham er det perfekt at de ikke er så vide. Jeg er kjempeglad i ullbodyene og spesielt ull/bomullsbodyene deres. :) Strømpebukser fra dem har jeg ikke prøvd. Ulldressen deres er FANTASTISK, det samme gjelder ullvottene, og jeg er veldig fornøyd med ull/bomullslua jeg akkurat kjøpte.

Jeg er i og for seg fornøyd med bodyene fra Reflex også, men noen knapper har vært litt dårlige - de har vært for harde, og har truet med å rive med seg stoffet. Jeg liker stoffet i bomullsbodyer fra f.eks. H&M og Lindex bedre, men reflex er helt greit. Strømpebuksene jeg har kjøpt på Reflexbutikken synes jeg har vært helt greie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...