JuliMage-JanuarMage(tvillinga) Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 For å gjøre en lang historie kort, har jeg begynt å gi mme til min lille prinsesse på 6 mnd. Hun spiser en porsjon grøt morgen og kveld, så da lurer jeg på hvor mye mme dere gir i tillegg i løpet av dagen? Jeg ammer henne foreløpig 1 gang på dagtid og 2 ganger om natten, litt vanskelig å vita hvor mye hun drikker når vi ammer. Kjempe supert om noen kan fortelle meg hvor mye mme dere gir, så kan jeg sammenligne.
JuliMage-JanuarMage(tvillinga) Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 4. januar 2009 .....hvis dere i tillegg kan fortelle meg hvor mange måltid dere har i løpet av en dag også hadde det vært supert!! )
JuliMage-JanuarMage(tvillinga) Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2009 Jeg har gitt nan pga at jeg hadd en pakke stående, men har også kjøpt inn hipp. Spiller det en rolle å altså, jeg har ikke peiling.....
angelwings Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 Ja, for Hipp har 2 forskjellige typer. jeg feks gir Hipp2. Den brukes som melkedrikk ved siden av maten, ikke som et måltid i seg selv. Hipp1 derimot blir som et eget måltid. I tillegg inneholder Hipp2 mer jern. Litt forvirrende opplegg.. men kanskje greit å vite også :-)
mamman t o.a Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 Odin får mat 6-7 gangere i løpet av dagen. da stir han opp 8-9 å legger seg for kvelden i 8 tiden. han får grøt noen ganger,men siden han egentlig ikke trenger det,så får han bare en gang om dag max. han får også mariekjeks(likker å tygge på),fruktmos på boks å litt hjemmelaga barnemat. men ikke i enorme mengder,siden helsesøster har sakt at han strengt tatt ikk trnger det,siden han legger bra på seg av nan. odin får 240-280ml. prøvde 180,mn da måtte det til 100 til
Frøken Freken Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 Hei mamman til odin, betyr det at gutten din spiser opp mot 2 liter mme til dagen? Så rart at ikke helsesøster din anbefaler fast føde, jeg har fått beskjed om at når jenta mi begynner å overstige 1 liter kan det være lurt å gi fast føde i tillegg. Kanskje det er min helsesøster som har "feil", eller at det ikke er noe fasitsvar på dette.) Eller kanskje jeg leser innlegget ditt feil, og han ikke får mme 6-7 ganger per dag. Jenta mi spiser 5 ganger til dagen , og kun mme(er bare 4 mnd enda og det er lenge til hun overstiger 1 liter mme til dagen.) Kan noen svare meg på følgende: når barna får grøtmåltid - erstatter dette da et flaskemåltid?
angelwings Skrevet 4. januar 2009 #8 Skrevet 4. januar 2009 Mamman til Odin: Du mener vel ikke at barnet ditt får nesten 2 LITER mme om dagen?? Det er jo ikke bra i det hele tatt..!! :-(
angelwings Skrevet 4. januar 2009 #9 Skrevet 4. januar 2009 Nei, glem det.. leser jo at du gir annen fast føde i tillegg KUN mme, og enda 2 liter pr. dag ville vel vært litt drøyt.. hehe. Beklager den!
skorpi81 Skrevet 4. januar 2009 #10 Skrevet 4. januar 2009 Gutten min er 6 mnd og får følgende: Frokost kl. 8:00: 100 ml ferdigblandet morsmelkerstatning og grøt (100 ml vann med ca 1 dl grøtpulver) Kl. 12:00: 160 ml mme med smaksprøve av enten Nestle/HIPP`s fruktmos eller middag - potet- og gulrotmos. Kommer til å gi mer middag etterhvert, nå må han bare venne seg til smaken først. Regner med at når jeg øker dosen på middagen så får han mindre mme. Kl. 16:00: 160 ml mme med noen skjeer fruktmos. Kl. 19:30: Som frokost - 100 ml mme med grøt. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå