Gå til innhold

Flaskemødre se hit; ang melk og oppbevaring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi kokt vann som vi varmer opp og blander ut med pulver ved hvert måltid. Dette fungerer ok dersom gutten ikke er supersulten.

Så det jeg lurer på er;

Går det an å blande pulver og kaldt (kokt) vann,sette det klart i kjøleskapet for så å varme det opp på pannen når han skal spise? Tenker 6 flasker av gangen.

Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke anbefalt, men vet om mange som gjør det sånn.

Selv har jeg flasker klare med kokt vann (og litt malt) i kjøleskapet og pulver ferdigoppmålt i dispenser. Varmer i micro i 20 sekunder og har i pulver, og voila! :-)

Skrevet

jeg fyller mengde vann(koker det ikke lenger) på flaskene til et døgn og oppbevarer de i kjøleskapet

-har ferdigdosert mme pulver i dispenser

når da lillegutt skal ha mat, varmer jeg vannet i mikroen og blander pulveret i etterpå. tar ca 1 min å lage. da blir den ferskest mulig, det er jo anbefalt..

Skrevet

Har ikke mikro..

Kanskje jeg skal begynne å måle opp kokt vann og ha det i kjøleskap og så bare fylle på med pulver ved spising. Det er jo ganske kjapt også.

Hva gjør dere når dere skal ut av huset?

Skrevet

Når vi skal ut av huset har jeg kaldt kokt vann på flaskene og en termos med varmt kokt vann. pulver har vi ferdigmålt i dispenser (bruker urinprøveglass, passe str.). Når småen skal spise heller vi varmt vann på flasken til det blir lunkent og har i pulveret etterpå.

Skrevet

Jeg har en flaske med varmt vann og en med kaldt og blander bare for hver gang jeg skal lage en flaske. Super raskt og kjempeenkelt og skjønner ikke hvorfor jeg ventet så lenge før jeg gikk over fra ferdigblandet til pulver.

Vi bruker lite malt, men de få gangene jeg får det for meg at han trenger litt så blander jeg det i bare der og da. VI har ikke mikro så kokt vann på termos funker veldig bra her i gården.

Skrevet

Jeg koker vannet og setter en mugge med vann i kjøleskapet og har varmt vann på termos, oxo har jeg pulveret ferdig målt opp i dispenseren. så når snupp er sulten har jeg en flaske ferdig med kaldt vann (blander ca halvparten av hver i så det blir passe temp) oxo tar jeg varmt vann oppi og pulveret. syns det er veldig enkelt jeg da!

Skrevet

Når vi skal ut så har jeg kokt varmt vann på termos og kaldt kokt vann på flaske. oxo dispenseren med pulver

Skrevet

Jeg lager melk til en hel dag av gangen. Vet at det ikke er anbefalt.... Fikk første barn i 95. Da stod det på pakken at det var lurt å lage opp for et døgn av gangen. Det er i senere tid de har begynt med dette at man ikke skal lage på forhånd. Har aldri fått syke barn av dette.

Syns det begynner å bli helt hysterisk dette med alt man ikke skal gjøre nå. Tror ikke de tenkte så mye på dette da vi var små, men det er da blitt folk av oss og.

Når vi skal ut og ikke skal hjem til noen kjøper jeg ofte disse kartongene med ferdig melk på. Skal jeg rett hjem til noen så tar jeg med meg den ferdiglagete melken og setter i kjøleskapet der vi er.

Skrevet

Jeg blandet for en hel dag i begynnelsen (lagde ferdig, satt de kaldt og varmet i flaskevarmer når hun ville ha) - har også ei venninne som har gjort det fra dag én.

Men jeg fant fort ut, da min datter har like mye tålodighet som meg - at det faktisk går fortere å blande varmt vann fra termos med kaldt vann og så ha i pulver. Samme gjør jeg på tur. :)

Skrevet

Jeg lager alltid for et døgn i gangen og har det klart i kjøleskapet. Dette sa jordmor på barselavdelingen var helt ok. Lillegutt på 5 mnd er frisk og rask, har omentrent ikke hatt noe vondt i magen.

Kanskje lurt å prøve seg litt fram, se hvordan småtteriet reagerer på lagret melk.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har en mugge (med lokk) med kokt vann i kjøleskapet. Fyller opp så mye vann i en flaske som jeg trenger, varmer vann i micro, har i pulver, og mater. Fungerer kjempebra, har ikke hatt noe mageproblem hos junior heller.

Skrevet

Jeg koker opp vann, har det i flasker sammen med malt og setter det i kjøleskapet, ca så mange som går i løpet av dagen, så koker jeg på kvelden igjen. Bruker kun avent flasker og har avent sterilisator som man bare putter i mikroen, kjempeenkelt;) Jeg måler opp pulveret i dispenser, den tar 3 måltider, så er det bare å varme vann, blande og mate. Bruker mikroen om natta da lillegutt er mest utålmodig, men om dagen koker jeg bare vann i vannkokeren, og har i en skål og varmer flaska, det er kjapt og enkelt om man ikke ahr mikro i huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...