*Mysillen* Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 tror jeg er på dag 29 i dag (husker ikke når mens kom sist)....så en ny pp er vel ikke så langt unna.. har hatt tidvise smerter ved venstre eggstokk...kommer og går....ikke akkurat så fryktelig behagelig :S for en uke siden skulle jeg i tillegg få en "pressende" følelse ved høyre eggstokk....SOM ER DER ENDA....åååååå!!!!! er jo mega øm i magen... tror jeg klikker mentos snart! tror ikke ord kan beskrive hvor mye jeg gleder meg til å dra til legen på onsdag....sukk...
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Uffda! ikke noe godt det der.... Men det KAN jo være noe annet og da.... Med pergo blir smertene mye kraftigere ved EL og mens, men ved graviditet er det likedan.... Uff, vanselig å si, men jeg skjønner at du gleder deg til å komme deg til legen og få sjekket det opp uansett. Krysser fingrene for deg Mysill og sier at NÅ ER DET DIN TUR!!!!!!! Klem
*Mysillen* Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2009 ikke gått på pergo denne pp...gadd ikke hormonene...hehe! har fortsatt presset...og vondt når vi hopper i høyet :S dritt opplegg... ja håper det er no tak i han legen nå da...så jeg slipper å sitte der å kjefte...hehe...
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 vel, pergo kan virke i pausemnd også vet du:) Er det i morgen du skal til legen? skjønner godt at du ikke orka hormonene.... Går selv på dobbel kur nå og er allerede et skikkelig troll;S Stakkar alle rundt meg og særlig sambo; han får gjennomgå.... Og i går skjelte jeg ut mamma som bor 80 mil unna meg på tlf.... uff... det er ikek noe greit å ha det sånn. Men jeg krysser fingrene for deg Mysill og sender et rungende heiarop for deg! Må få en oppdatering etter du har vært hos legen da:) klem
*Mysillen* Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2009 ja skal til legen i morgen ja ja hørt det der...husker ikke helt når jeg tok det sist jeg...hehe... oktober eller november?? ja tviler ikke på at hormonene koker ved dobbel kur....kun tatt enkle kurer jeg...ferdig med 4 stk... hehe..skal få oppdatering ja får bare håpe jeg får time til lap tidligere...og at det ikke er cyster jeg har igjen...hehe
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 Jeg har tatt 2 enkle kurer og er nå på første dobble. Var dobbel kur som skulle til sist i alle fall:) Så jeg håper at nå blir det sus i serken! Skal du på st.olavs eller? var der jeg gikk for utredning sist. Nå har jeg flyttet sørover og hører til et annet sykehus, men får tett og god oppfølging. Er det fortsatt mai som gjelder for lap eller? nå har du jo slitt gangke lenge syns jeg og de burde prioritere deg fremfor andre som ikke har prøvd like lenge. Har du hatt cycster før ja...? Har du også pco? Nå er jeg ikke inne på bim før i morgen, men skal se etter oppdatering fra deg. Når i morgen har du time? Klemmer
*Mysillen* Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 6. januar 2009 de mener jeg ikke trenger dobbel kur...så jeg har liksom fått 6 enkle jeg... nei skal ikke på st.olav å ta lap nei. hørte til fertilitets klinikken der...men jeg har fått dem i vrangstrupen... så jeg har vært innom dem,medicus og det lokale sykehuset. foreløbig gjelder fortsatt mai ja...er derfor jeg skal til legen i morgen...prøve å få framskyndet det... ja har hatt cyster før ja...har ikke pco/pcos det jeg vet hvertfall.. har visst en del symptomer,men ikke fastslått liksom. er vel hjemme i 12 tiden
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 hmmm, trodde det var vanlig å øke dosen hvis man ikek får EL på enkel kur jeg... Jeg startet med enkel kur for så å dra til gyn på sykehuset for innvendig UL for å se om det var EL på gang på dag 10-14. Deretter blodprøve dag 23., pausemnd, ny enkel kur, ny UL dag 14, fortsatt ingen EL. Da ble det dobbel kur med en gang siden jeg tydeligvis ikke blir stimulert nok med enkel kur. Han ville i tillegg ha meg på puregonsprøyter som skulle hjelpe på å få EL, men jeg ville selv vente noen mnd med det. Reagerer veldig på pergo og så med skrekk og gru på enda mer hormoner i kroppen:) Vi begynte ikke prøvingen på nr 2 før i aug/sep, så derfor vil jeg ta det i mitt eget tempo enn så lenge. Jeg har pco, men ifølge gyn ikke spesielt pco-utseende (med stor mage osv), men jeg har jo ikke EL, har cyster på eggstokkene, hårete til tusen (unnskyld detaljene, men det er sorte hår på veiviseren, bak på lårene, på halsen og barten. Jeg fjerne alt jeg kan jeg, men føler meg ikke spesielt kvinnelig fordi om...) og så har jeg masse kviser som kommer på de merkeligste steder og er kjempevonde og underjordiske. Flott, der fikk jeg jommen utlevert meg selv bra mye gitt:) Sist var jeg på fertilitetsklinikken på st. Olav til Vidar Von Düring på utredning første gang og han var en fantastisk mann syns jeg. Tok meg på alvor og satte meg på venteliste for lap og hysteroskopi med en gang (6 mnd ventetid) og dobbel pergo som jeg skulle prøve mens jeg venta på lap. (hadde da også konstatert manglende EL, delt livmor og deformert livmorhals). Fikk time til lap i november, men jeg fant ut at jeg var gravid i sept-06:) Så da slapp jeg operasjon. Var til oppfølging på fertilitetsklinikken hver 8-10 dag de 4 første mnd med innvendig UL: Hadde vel ny lege hver eneste gang jeg var der, men jeg opplevde alle som hyggelig og profesjonelle. Men det blir jo litt samlebåndsfølelse når man stadig har nye leger da. Det endret seg derimot radikalt da jeg ble overført til svangerskapspoliklinikken, for da fikk jeg hver 14. dag oppfølging av samme overlege ut svangerskapet fra uke 20 (bortsett fra en gang hvor jeg hadde en annen) Men det er vel veldig individuelt hvordan man føler seg ivaretatt samt det kommer vel an på hva som feilier en også tenker jeg. Nå har du jo hold tpå lenge Mysill og da burde de få ut fingeren og hjelpe deg og at du slipper å stå i kø hele veien. Gleder meg til å høre fra deg etter legebesøket i dag i alle fall:) Klem
*Mysillen* Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 7. januar 2009 får el på enkel kur jeg.hehe... men eggene som slippes er dårlig utviklet...mest sansynlig hvertfall. tatt blodprøver hver syklus jeg har hatt pergo jeg også, men ikke ul. ja jeg blir en levende hormonbombe jeg ja på pergo...hehe! ikke fått påvist no pco/pcos eller no sånnt jeg da...men jeg har akkurat de samme "plagene" som deg. prøvene mine er fine...jeg har ikke magen...men alt det andre du nevner... Gremmes over meg selv liksom!..sukk! vært hos von during jeg også..da vi ble henvist til ivf. alle prøvene våre var fine da...eneste er at det virker som egga mine utvikler seg veldig treigt... :S etter 2 ivf forsøk så gadd jeg ikke mer..måtte ha pause. 1 år senere ringte jeg st.olav for å få lap da...men nå nei...jeg hadde liksom hatt en avsluttende samtale med dem sa damen i tlf spydig...så de hjalp ikke meg... jeg har jo aldri avslutta noe hos dem! så jeg gikk til medicus i tr.heim. kjempe greie folk...veldig hjelpsomme.. der fant de en tett eggleder ( noe som jeg lenge har ment at jeg har..men ingen har villet sjekke). de fikk åpnet den delvis da..så mente at nå skulle alt bli bra... jeg var smerte fri i magen i 2 mnd...så var det søttan meg påan igjen! var nå hos legen i dag ja...han er kjempe grei da...sånn skulle jeg jo ikke ha det. å han mente at en bør ta de mage smertene mine alvorlig..og prøve å se om det har en forbindelse med barnløsheten...noe det mest sansynlig har. så han sendte brev til det lokale sykehuset i dag om at jeg bør får time der innen slutten av denne mnd...så nå er det bare å vente da! håper jeg får framskynda lap...lei denne dritten her.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 7. januar 2009 #10 Skrevet 7. januar 2009 Nei for en måte de svarte deg på st. olavs da! Det var ikke noe hyggelig! Men det er jo supert at legen din tar deg på alvor og prøver å hjelpe deg. Siden du også har magesmerter, så er det vel kanskje håp om å få lap tidligere? Hvilket sykehus tilhører du da? Har forresten hørt mye bra om Medicus fra andre barnløse:) Krysser fingrene for deg Mysill:) Vi høres. Klem
*Mysillen* Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 7. januar 2009 ja fikk dem mer som i vrangstrupen jah. ja legen min er kjempe snill.han prøver så godt han kan om ikke annet. ja er det vi prøver på nå da...få framskynda lap. jeg tilhører levanger sykehus. ja medicus får kjempemye skryt. reale folk.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 7. januar 2009 #12 Skrevet 7. januar 2009 Ok, jeg har ikke noe særlig kjennskap til Levanger Sykehus på dette området. VAr innlagt der for et par år siden med knust håndledd og fikk da et kjempebra inntrykk av de på ortopedisk i alle fall! De var så snille og gode med meg atte:) Ja, forresten; når jeg gikk gravid så gikk jeg til alle faste kontroller hos en jordmor i stjørdal som jobbet fast ved sykehuset levanger. Kjempeskjønn dame som var sååå omsorgsfull og god:) Dette går nok bra skal du se Mysill! Tipper du får lap snart og så er du i gang med skikelig prøving etterpå
*Mysillen* Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #13 Skrevet 7. januar 2009 ja vi får se hva tiden bringer oss har vært innlagt der før jeg også..for 3 år siden når en cyste sprakk..de trodde det var blindtarmen..hehe! da var det no styr en stund..hehe!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 7. januar 2009 #14 Skrevet 7. januar 2009 oi, det hørtes ikke noe godt ut! Må få høre når du hører noe fra sykehuset da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå