Gå til innhold

Forslag til sunn sukkerfri 1 årsdag?Hva ha med i bhg???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes kanskje det blir litt volsomt at barna ikke skal få noe med sukker i . Er selv forsiktig med sukker og får ikke i så store mengder, men holder ikke barnet helt borte. Er mange av de som får et veldig unaturlig forhold til det hvis det skal være helt borte fra dem. Er de barna som fråtser når de først får... Men det var mitt syn :)

ang sukkerfri gele... ville absolutt ikke gitt så små barn noe med kunstig søtningsstoff ! Det er ikke anbefalt til barn under 3 år. Da ville jeg heller gitt med sukker.

Eller hva med å lage et flott fruktfat ??

Takk for svar, ja tenkte det men de får jo frukt vanligvis i bng og så kan joi ikke sånne små spise noe særlig eksotisk frukt....men kan jo ta med bær eller lignene med vaniljeaus...(blir det litt sukker ;)

Annonse

jeg lager muffins til min 1.åring, men eple, gulrot og krydder, så det blir som en krydderkake, har oppi bittelitt fruktose, så den er ikke proppa med sukker heller

oppskriften er på matbloggen min her

http://hobbykokka.blogspot.com/search/label/muffins

I barnehagen til gutten min har de blender, så planen her er å ta med oppkuttet frukt som de kan lage smoothie av når han fyller to år. Hvis de ikke har blender i barnehagen deres, men du har det selv så kan du jo evt bare ta med din.Tenkte å kjøpe slike bursdagsglass i plast med lokk og sugerør, gutten min synes disse er veldig stas ihvertfall :)

Min sønn blir 1 år i slutten av denne måneden, og da skal han få smake sjokoladekake for første gang i sitt liv. Har sansen for å tenke sunne og sukkerfrie alternativer, samtidig er det valgene vi gjør i forhold til mat i hverdagen som er avgjørende - så her er jeg ikke redd for å gi litt sukker på en slik dag.

Ellers syns jeg blenderforslaget var veldig bra!

Jeg vil bare kommentere en gang til :) Jeg synes ikke at man er hysterisk fordi man tenker sukkerfritt. I barnehagen til gutten min feirer de bursdager sammen med en annen avdelig, så de er da rundt 26 barn tilsammen som skal ha med seg "bursdagsmat" når de har bursdag. Vi hadde en periode i barnehagen hvor det var flere bursdager hver uke og da blir det mye kake på de små. Hos oss var det faktisk barnehagen selv som sa ifra at det ble for mye og ba oss foreldre om å prøve å ta med litt sunnere alternativ.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...