togutter-08og10 Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Vi vurderer å kjøpe Artlander maxiflex. Ligner odenwalders Lammy, men har gåsedun i stedet for andedun. Noen erfaringer med denne? Hvilken pose vil du si er best?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Jeg sverger til Voksiposen! Har hatt Voksi , Odewälder Lammy og en Eisbärchen fleecepose. Med Odenwälder og Eisbärchen så fungerer det ikke å bytte temperatur like godt, feks når man er i byen ut og inn av butikker osv eller når man har vært ute og gått tur og feks steller vogna med sovende barn inn i gangen for å sove videre. Selv om jeg har åpnet posen o.l. så er barna våte og klamme på ryggen når de våkner. Jeg synes Voksi er uovertruffen der, puster bedre og holder temperaturen passe.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 voksi er stor, tung og upraktisk. Med lammy så regulerer lammeskinnet temperaturen og det er jo bare å dra glidelåsen opp hvis man er inne. jeg har hatt voksi, odenwalder lammy og den andre med bamse oppi samt OTH sin pose. Odenwalder lammy er den jeg har likt aller best. Barna har også vært mest tempererte etter en lang blund i denne posen. aldri svett og ikke kald.
Bægge dætern Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 har voksi og odenwalder med bamse inni. begge fungerer godt og holder barna varme og tørre. mine sover alltid i ullundertøy i posene og tynn ullue, ekstra lag ull bare når det er under 5-7 minus. voksi er stor og tung, i baggen ble den for stor og her bruker jeg odenwalderposen. når minsten skal over i sportsdelen og begynne å sitte vil jeg bruke voksien nettopp fordi den er større og kan brukes til å støtte opp en som enda vingler litt når han sitter. når barna når en viss alder med sprelling og kaving ved soving opplevde jeg at de stakk bena ut av voksien på trappa om vinteren og hvis dette blir et problem også denne gangen er det tilbake til odenwalderen. etterhvert blir nok odenwalderen den som blir liggende i barnehagen i sovevogna fordi den er idiotsikker å bruke ; )
thea81 Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 Jeg foretrekker lammeskinns pose. de holder barna varme på kalde dager. lammeskinn er jo også selvrensende i forhold til midd osv. se varmoggo. com for billig og go pose.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 Ja lammeskinn er supert bortsett fra 2 ting, den kan ikke snurpes igjen øverst og den er veldig kort så begrenset bruksperiode.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 Helt enig, lammeskinnspose passer fra de er nyfødte men så blir den for lite lun rundt skuldre og hode. Jeg er fornøyd med artlander maxiflex. God kvalitet og varm og god. Eneste jeg ikke synes er så fint er overgangen til forlengerleddet. Glidelåsen synes på min men lurer på om de har endret litt på det nå. Men det er jo akkurat likt på både easy kid posen og voksi urban. Må jo nødvendigvis vise når man skøyter på. Det som er greit på artlanderposen er at det bare er å dra i glidelåsen så er den kort eller lang på null komma niks. Jeg synes det er en fordel med lammeskinn i bunnen på dunpose. Regulerer kroppstemperaturen godt og så ligger de ikke på flat dun. Jeg er også¨veldig fornøyd med Odenwalder men bruker skinnet som hører til Artlanderposen i bunnen på den.
Minnie Mom Skrevet 4. januar 2009 #8 Skrevet 4. januar 2009 Vi har Lammy i den ene vogna og Voksi i den andre. Har vært fornøyd med begge to og synes vel egentlig at Lammy er penere, lettere i bruk og i det hele tatt finere. Men nå var vi på Gjøvik i jula og tulla skulle sove ute i vogna. Hjemme sover hun i den vogna med voksi, men nå hadde vi tatt med oss vogna med Lammyposen. Det var kaldt, 10-12 minus, helt på grensen til at hun kunne sove ute. Og da hun våknet var hun kald på ryggen, selv om Lammy har lammeskinn og hun hadde hatt dundyne over seg i tillegg. Og ikke hadde hun lite klær heller, ullklær og ikke mindre enn hun hadde hatt i voksien. Så nå er jeg litt usikker på om den egentlig er varm nok for de kaldeste dagene.. Men ellers er jeg superfornøyd med begge posene. Lammyen er favoritt når det ikke er for kaldt, men voksien kommer til å bli brukt ved soving ute, både hjemme og i bhg (begynner i bhg imorgen.. ;o)
Brno 08,09, + 12:) Skrevet 5. januar 2009 #9 Skrevet 5. januar 2009 Artlander maxiflex er en kjempebra pose! Dattera mi på 8 mnd har brukt den nå i ca 3 mnd og vi er veldig fornøyd. Aldri klam, varm og god. Eneste minus som jeg ser er at glidlåsen er i midten. Ser at på feks voksi urban at det er to glidlåsen, en på hver side. Da slipper en at barnet kan finne på å spise på glidlåsen... Er gravid igjen og kommer nok likevel til å kjøpe en maxiflex til slik at de har like når de sitter i søskenvogn. Veldig greit å kunne åpne posen helt opp til teppe på gulvet når en er på besøk...
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #10 Skrevet 5. januar 2009 Jeg bruker fremdeles min langhårede lammeskinnspose til gutten min som er over 2 år, men han er vel kanskje ikke av de lengste da, men for oss har vi kun hatt en pose fra baby som vi altså enda bruker. Er veldig god og varm og får masse skryt av den i bhg hvor de sover ute. Har en ekstra liten dun dyne øverst slik at det blir litt lunere over bryst og hals.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #11 Skrevet 5. januar 2009 Jeg er veldig fornøyd med at glidelåsen er i midten jeg. Mye mer praktisk enn å ha den i sidene. Lettvint å regulere når de sitter i vognen og åpne opp når en er inne i butikken. Mer dill med to glidelåser synes jeg.
Fint_Lite Skrevet 5. januar 2009 #12 Skrevet 5. januar 2009 Så reklme for TV2 hjelper deg tidligere i kveld...og da var det med en pose...fikk ikke med meg type, som tok fyr på ett sekkund!! Og fikk med meg ordet "meget brannfarlig" Den brandt godt og fort...Det kommer på programmet denne uken.
wilma<3 Skrevet 5. januar 2009 #13 Skrevet 5. januar 2009 Har hatt voksi og Ticet2Heaven og er mest fornøyd me T2Hposen )
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #14 Skrevet 5. januar 2009 Den brannfarlige er nok Odenwalderposen. Burde ikke butikkene la den som vil heve kjøpet da hvis den er så brannfarlig??
LegallyBlond Skrevet 5. januar 2009 #15 Skrevet 5. januar 2009 Har en voksi classic og en ticket2heaven dunpose. Voksiposen har mange veldig gode kvaliteter, barna har vært varmest men minst klamme i den. Eneste minuset er at den er så stor og klumpete. Bruker dunposen i sportsvogna, mye enklere i bruk og mindre og nettere. Men regulerer ikke barnets temperatur like bra. Pleier å ha lammeskinn i ryggen på vinteren, da blir barnet mindre klamt. Kunne ikke klart meg uten noen av dem, hver er så god til sitt bruk =) Skulle jeg valgt èn pose hadde jeg også valgt en dunpose med lammeskinn i ryggen. Tror de dekker flest behovene best. Har ikke erfaring med den, men har kikket litt på Artlander-posen og synes den ser veldig god ut.
Førstegangsmamma!! :) Skrevet 6. januar 2009 #16 Skrevet 6. januar 2009 Sjekk testen av vognposer i Foreldre og Barn bladet!!! Odenwalder taper faktisk!! Voksi kommer heller ikke så bra ut.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå