Gå til innhold

Flere som venter på mens etter SA/MA?

J -76

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Eg mista i veke 18, rett før jul. Ventar på mensen og vil gjerne prøve att så fort som muleg. hadde utskraping i etterkant av aborten og har fått litt ulike råd frå ulike doktorar på kor lenge eg bør vente. Nokon seier at eg bør ha ein menstr. andre seier tre-fire. Vil så gjerne at det skal gå bra neste gong, så eg er redd for å starte for tidleg, men er utolmodig også..

Slutta å blø for ei veke sidan, og no kjenner eg meg premestruell som fy! Kor lenge har du fått råd om å vente?

Hei jeg var til utskrapning på fredag. Jeg fikk råd om å vente en mens og så prøve igjen. Jeg tror jeg kommer til å prøve igjen da, etter en mens altså, lengter etter å være gravid igjen.

Jeg har tidligere hatt SA. Hadde en mens og ble gravid igjen og den gangen gikk det bra og jeg har en flott jente. Vi tenker at alle gode ting er to og at andre forsøket forhåpentligvis går i boks denne gangen også :-)

Tvi tvi til deg, jeg synes dette har vært en grusom erfaring, humøret svinger sinnsykt mellom å være veldig trist til å ha håp.

Jeg hadde en SA 13 desember.

Venter fremdeles på mensen, synes jeg kjenner litt ømme pupper nå, så tipper mensen er her om en ukes tid.

Vi vil vente litt med å prøve igjen....orker ikke enda. Synes hele graviditeten var et helvete....småblødde litt hver dag, så gikk med konstant stressfølelse i magen ;(

Grusom erfaring, ja absolutt! Humøret har svinga her også, både fordi heile episoden var så trist og fordi hormona har vore i fullt harnisk.

Eg lengtar også etter å bli gravid att, syntest det var heilt topp, særleg fordi det var første gong og fordi eg ikkje hadde særlege plager anna enn småblødningar. Hadde shoppa inn mammaklær fordi magen begynte å vise, og storkosa meg med planlegging. Har ein sambuar som også gler seg veldig til å bli far. Eg håpar vi får det til raskt og ukomplisert neste gong og ønskjer deg lykke til med nr.2!

Annonse

Jeg hadde en MA i uke 13 i begynnelsen av desember, og tror menstruasjonen er rett rundt hjørnet. Jeg hadde trolig eggløsning for halvannen uke siden, og det gjorde meg egentlig stiv av skrekk... Kjenner at jeg ikke er klar for en ny graviditet enda...tror ikke jeg er sterk nok til å tåle å eventuelt miste igjen. Jeg vet at man ikke bør tenke sånn, men...

Av legen som foretok utskrapningen så ble jeg rådet å vente i tre måneder for å gjøre livmora så sterk som mulig igjen før en ny graviditet. Vi velger å følge hennes råd dersom vi prøver igjen.

Ville bare si at vi prøvde med en gang etter MA, men jeg ble ikke gravid. Nå har mensen kommet, og nå skjønner jeg hvorfor de anbefaler å vente en mens! Det var som å få en SA til, det kom ut så vanvittig mye, morkake, blod osv. Det kom på beina mine, badromsgulvet, måtte vaske badet etterpå. Det var ingen smerter altså, men bare masse masse masse blod og morkake! Nå er jeg klar for neste EL, med en renset livmor som er klar for spire (håper jeg!).

Jeg vet ikke hva jeg vil etter Ma i september.. jeg er også livredd for å miste igjen, men savner å være gravid, "savner tanken på det som skulle skje i april". Prøver å tenke positivt, men det er jaggu ikke enkelt.. Prøver å si til meg selv at det er en mening med alt- men det hjelper veldig lite her.. Vi har vel forsøkt siden 1ste mens, men ingenting skjer... så det er vel bare å slå seg til ro med att kroppen ikke er klar for det enda..

Er det flere enn jeg som opplever å være "litt" irritabel??? jeg er en tikkende bombe...-(hormonbome...)

Hadde utskrapning etter MA 11.desember. Fikk mensen 4.januar. Smilte da den kom, det gjør jeg ikke vanligvis :-)

Har mistet to ganger på 5 mnd..vil nok prøve igjen i neste uke, men kommer til å være redd hele tiden...kommer ikke til å slappe av før et eventuelt barn er ute..har fått resept på medisin som skal taes dersom jeg blir gravid igjen...håper...drømmer...men er redd..

Eg gler meg også til mensen kjem. Blir veldig usikker på om det er lurt å prøve att etter første mens, ser at det er ulike råd frå ulike doktorar. Tenk om eg mistar att fordi vi ikkje venta lenge nok.. Har også planer om å gå ned nokre kilo før eg set i gang att. La på meg litt for mykje dei fire mnd eg var gravid, pluss fekk forbud mot trening pga blødningar.

Har kjent meg pre i snart ei veke, så no håpar eg den er rundt hjørnet. Lykke til til dei av dykk som er i gang med prøving!

Jeg var gravid med tvillinger. Mistet den første i MA i slutten av november da jeg var nesten 9 uker på vei, og så mistet jeg den andre i SA uken før jul, 12 uker på vei. Hadde en alvorlig infeksjon også, og var inne til utskraping og behandling av infeksjonen.

Vi ble gravide etter 4,5 års prøving og 5 prøverørsforsøk. Derfor var det ekstra tungt å miste, og å gjøre det på den måten det skjedde (det verste var at gutten vi fikk beholde lengst levde i over 5 minutter da han kom ut).

Hvis alt ser OK ut etter sjekk på sykehuset og fertilitetsklinikken så begynner vi på nytt prøverørsforsøk etter mensen, dvs i februar.

Lykke til, alle sammen!

Annonse

Hei

hadde ma med både piller og til slutt utskrapning 15 des. Tror jeg hadde EL rundt nyttårsaften så håper at jeg får menstruasjonen snart. Med det samme tenkte jeg at dette orker jeg ikke noe mer av på en god stund, men nå føler jeg det er kommet litt på avstand og vet at sambo har lyst å prøve igjen. Ble rådet til å vente en menstruasjon før vi prøver igjen. Det er vel best å vente til en kjenner selv at en er klar. Er jo utrolig mye følelser i dette her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...