Gå til innhold

Burde jeg ta en tur innom legevakta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på straks 6mnd har vært forkjøla en liten stund og vært noe snørrete og hostet. Men de to siste nettene har hun vært plaget med veldig tett nese,som om hun neste ikke klarer puste ordentlig med nesa. Dette går utover søvnen hennes og hun våkner mange ganger. Burde jeg ta en tur innom legevakta og få noe får det?

Skrevet

Du kan jo prøve med litt morsmelk i nesa hennes? Ellers kan det hjelpe litt å heve senga litt. Det gjør jeg stadig for min gutt på 7 mnd er stadig tett i nesa, og da legger jeg noen bøker under hodeenden av senga. Saltvannsdråper eller andre nesedråper for babyer kan jo også hjelpe.

Skrevet

Min er akkurat lik. Jeg har gitt ham saltvann de siste kveldene. En halv pipette i hvert nesebor. Og en halv pipette nesedråper i hvert nesebor på natta når han har vært som tettest. Så lenge jenta di ikke har høy eller vedvarende feber eller du mistenker noe annet enn forkjølelse, så synes ikke jeg det er nødvendig å oppsøke legevakta.Legg henne høyt med overkroppen, bøker under sengebeina eller legg henne med overkroppen på en veldig fyldig hodepute.

Kjedelig med slike søvnløse netter. For alle...

Skrevet

Min datter har også vært forkjøla med veldig tett/snørrete nese de siste dagene. På fredag begynte hun å hoste noe så voldsomt. Gikk på apoteket og kjøpte hostesaft (Solvipect) og den hjalp veldig på den tette/snørrete nesa også. Ga bare en halv t-skje og hun fikk ikke i seg alt engang. Så det virket godt for oss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...