Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter nå her helt fortvilt. Gutten min som nå er 6 månder plages med eksem som fastlegen vår tror kommer ifra mat. Jeg har hvert forsiktig når jeg prøver nye ting og så fort han får en reaksjon så tar jeg det bort, Men probleme nå er at han ikke har fått noe ny mat men har kroppen full av utslett. Han er også så lei av maten jeg har gitt han som han nå har fått i 2 månder at han ikke vil ha noe mer. Jeg føler jeg ikke får noe mat i han. Jeg ammer han så han får morsmelk men det er ikke nok for han. Noen som har nå forslag hva jeg kan gjøre, helsevesne er jo så trege skal først bli sendt henvisning til barnelege på sykehuset i morra og det tar jo lang tid før vi får time der. Vet jo hvor lang tid de kan bruke. noen som har råd, vi er blitt anbefalt å dra rett på akutten på sykehuset men syns kanskje det er å ta i. Mener fastlegen kan sende oss innover

Skrevet

Kanske han har atopisk eksem? Datteren min var også full av eksem, og var veldig tørr.. Og jeg nevnte det en del ganger på helsestasjon og hos legen. Men de mente bare at jeg burde smøre henne inn oftere. Etterhvert kom vi til hudlege, og hun sa det var atopisk eksem. Da fikk vi en krem(med kortison,så vi er veldig forsiktig med å smøre), og kjøpte selv den røde apobase på apokteket. En uke senre var hun mye bedre! I tillegg er det vel kansje ikke lurt å bruke såpe i badevannet, men heller apotekets badeolje(kjempe bra!) og ikke bade altfor ofte.

Håper dere finner ut av det=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...