Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Siklerotte

Med typ alle stavemåter lagt sammen av Rebecca (det inkluderer blant annet; Rebekka, Rebeca, Rebeka, Rebekah, Rebecha, etc....) er det 4067 Rebecca i Norge.

Det er på den andre siden 1861 Linnea'er i Norge (det inkluderer da også de forskjellige skrivemåtene - Linneah, Lineah, Linea, Linnea.

Det er absolutt flere som HETER Rebecca, men det bør jo også tas hensyn til at navnet Rebecca er et bibelsk (og derav gammelt navn) - som har vært stødig igjennom alle tidene. Et klassisk navn som neppe vil bli sett på som fryktelig harry eller et typisk motenavn. Linnea derimot er akkurat det - et navn som har fått et digert oppsving de siste årene - og derfor er det jo født fryktelig mange flere Linnea de siste årene enn Rebecca. Ergo - det kommer nok mest sannsynlig til å være flere Linnea i en klasse, enn flere Rebecca.

Når det er sagt; tre ganger så mange Rebecca enn Linnea er feil (om det ikke var poengtert klart nok i teksten over....)

Jeg liker forsåvidt Rebecca best.

Annonse

Her ville storebror at søster skal hete Linnea, men etter å ha møtt 10-12 smårollinger siste året som heter Linnea så utgår det for oss. Er mulig at det er flere i landet som heter Rebecca, men hvor mange i samme alder lurer jeg på? Er greit med et navn som ikke er "motenavn" og som ikke alle kjenner noen på samme alder som heter. (Har ikke møtt noen smårollinger her iallefall som heter Rebecca...)

Så av de to ville jeg gått for Rebecca...

Jeg synes så absolutt Linnea er finest. Men, det kan ha noe med at det har vært en navn jeg har forgudet i 3-4 år nå.

Jeg venter min første, aner ikke hvilken kjønn, men om vi får jente skal det være Linnea eller Leah, har også tenkt på Mathea (men er ikke helt sikker på om jeg liker det enda) Og om blir gutt, sier faren at det skal være Sebastian eller Tobias :) Morsomt å se at noen andre liker de samme navnene :)

Dere er utrolig flinke til å engasjere dere!! Tusen takk for mange fine svar.. Jeg har jo alltid tenkt Rebecca.. men rart hvordan noen navn plutselig kan påvirke enn.

Men sant som noen sier.. Motenavn er ikke bra!!!

Vis det er noen fler som har noen tanker er det bare og komme med.. Alt blir motatt med takk :)

Med tanke på hva som er mest vanlig av Linnea og Rebecca/Rebekka:

Det er 1943 kvinner som har Rebecca som første fornavn.

Det er 1354 kvinner som har Rebecca som eneste fornavn

Det er 1780 kvinner som har Rebekka som første fornavn.

Det er 1443 kvinner som har Rebekka som eneste fornavn.

Det er 1574 kvinner som har Linnea som første fornavn.

Det er 1117 kvinner som har Linnea som eneste fornavn

Det er 273 kvinner som har Linea som første fornavn.

Det er 198 kvinner som har Linea som eneste fornavn

Rebecca er altså mest vanlig generelt, men ikke på barn - da er nemlig tallene slik for 2007:

Rebecca/Rebekka/Rebecka: 115

Linnea/Linea: 340

Altså er Linnea/Linea nesten 3 ganger så vanlig som Rebecca, på dagens små.

Alt er relativt altså ;-)

Kjøper den, og vet selvfølgelig at Rebecca/Rebekka er bibelsk og derfor også brukt i langt lenger tid enn Linnea/Linea. Og er helt sant det du sier, Linnea er langt mer brukt blant barn som er født i 2007. Blir spennende å se for 2008, men regner med at Linnea er brukt i større grad der enn i 2007.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...