Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ventet en stund på fødselsattesten. Banken skal bla ha en kopi også d jeg åpnet konto til lillegutt.

Da han skulle døpse 2,5 mnd gammel hadde jeg enda ikke fått den. Sendte den inn da han var 3-4 uker gammel.

Hp på kirkekontoret sa hun kjente ei som jobbet i folkeregisteret så hun kunne ringe å få bekreftet navnet.

Da jeg skulle på dåpsamtale så sa hun at hun hadde fått det bekreftet.

Etter dåpen åpnet jeg konto til han og satte inn penger. Sa jeg ikke hadde fått attesten enda så den skulle de få senere.

Nå like før jul ringte jeg å purret. Han var da 4 mnd.

Neida navnet hans var ikke registrert engang!! Jeg sa ja men han er jo døpt og hun fikk navnet bekreftet. Noe hun i tlf syntes var veldig rart. Hun visste ikke hva som hadde skjedd, men jeg måtte sende inn på nytt. Så sa hun får håpe navnet blir godkjent da siden han er døpt.

Sa det skal ikke være noe problem for han har ikke noe sært navn.

Så jeg har altså en gutt som er døpt uten å ha fått navn i folkeregisteret enda jeg..hmm bra jeg ringte å purret. Han er 4,5 mnd nå. Kommer vel et skjema i posten snart vil jeg tru..

Skrevet

Huff :P

Kan slå deg egentlig, når det gjelder Nav... Poden er født i januar 08, og i desember 07 søkte jeg om overgangsstønad + dobbel barnetrygt. Overgangsstønad søknaden blir ikke behandlet sa de, hvis ikke søknad om dobbel barnetrygd ligger inne, så da gjorde jeg det samtidig. Var på møte der, så søknaden ble levert rett dit, ikke i posten.

Fikk innvilget søknaden om overgangsstønad i februar 08.

I april 08 gikk jeg ned der for å spørre de om jeg faktisk fikk dobbel barnetrygd, for det så ikke sånn ut på kontoutskrifter.

Og det fikk jeg heller ikke... Måtte søke på nytt.

I juli tror jeg det var, hadde jeg fortsatt ikke hørt noen ting, og jeg gikk ned dit. Neida, det lå ikke noen søknad om det inne, og jeg måtte søke på nytt - igjen!

Og tiden gikk...

Og NÅ, rett føre jul, DA endelig fikk jeg dobbel barnetrygd,

ETTER ET HELT ÅR! :P

Man kan jo lure på hva de faktisk driver med der nede :P

Skrevet

Har heldigvis gode erfaringer med NAV jeg da :) Men frustrerende når det blir slik.

Men at jeg greide å døpe gutten min uten å ha et registrert navn på han er jo merkelig hehe.

Så pr dags dato så har han ikke noe navn han hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...