Gullkornet! Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Hei. Spiser altfor mye godteri og derfor sukker her i graviditeten. Ingen tegn på svangerskapssukkersyke. Kan det på noen måte være skadelig for fosteret at jeg spiser så mye sukker?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Hei! Det er ikke unormalt at du får tregere mage under graviditeten og sukker kan forsterke dette. Du vil sikkert ikke ha hemorider, så anbefaler deg å redusere sukkerinntaket av den grunn En annen ting er at gravide ofte får redusert insulinevne (dvs i retning sv. diabetes men mer et mellomstadie før diabetes). Dette gjør at du ikke selv klarer absorbere sukkeret så godt, du legger på deg og det samme gjør babyen. Babyen vil derfor vokse på sukker, noe som ikke er bra fordi det kan gå utover babyens nåværende og/eller senere insulinevne, og babyen kan bli unormalt stor fordi den vokser på sukker som er såkalt raske karbohydrater. En tredje ting er tennene Tannhygiene under svangerskapet er viktig og sukker er som kjent ikke tannhelsens beste venn Du kan sikkert unne deg litt, men jeg tror jeg hadde prøvd å holdt meg til feks helg og ikke overspising hadde jeg vært deg
Bella_mamma til Benita Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Hei:-)jeg har fått ekstremt dilla på kjeks,kake og sjokolade.prøver å holde meg unna og angrer etterpå... det er akkurat som røyksug haff.jeg spurte legen min om det var farlig for meg eller barne så svarte hun ja og nei.jeg kan spise sjokolda hver dag om jeg vill men ikke hele hehe tror det er noe i det. spise alt med måte. men før du eventuelt skal på ultralyd time så ikke drikk noe form for drikke med sukker i saft brus jucie eller godterier da blir fostere så aktivt at det blir vanskelig for jordmor å tyde babyn din<3
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Jeg vil si at sukker, og raske karbohydrater (mat med høy GI), er farlig fordi det er det de fleste tykke legger fortest på seg av! Dessuten risikerer man å få en veldig stor baby.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 Og man risikerer å ete fortere på seg svangerskapsdiabetes (og vanlig diabetes)...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #6 Skrevet 22. februar 2009 Forskning viser at sukker kan være mer vanedannende enn heroin. Sukker er ekstremt vanedannende. Om du brått kutter alle raske karbohydrater over natten, så får du kraftige abstinenser faktisk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå