PrettyPink Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Jeg kan lage vaffler, men i det nye vaffeljernet mitt så blir de så harde. Så jeg lurer på om noen har en super oppskrift som de vil dele med meg. Får besøk i morgen og har planer om å lage vaffler.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 4 egg pr liter melk 1 ts bakepulver pr liter melk 4 ss sukker pr liter melk 1 ts kardemumme pr liter melk 100 gram smeltet smør pr liter melk og mel til du kan løfte vispen 30 cm over bollen og røra da fortsatt henger sammen i en tynn stråle.. Bytt ut melk med det du har av melkemat som måtte passe, rømme, naturell yoghurt, gammel melk, fløte etc. Men husk med teks rømme så trenger man mindre mel i røra.
En_av_hver Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 TORO!!!!! Har aldri fått så mye skryt av vaflene mine som etter den ene gangen jeg ikke hadde tid til å lage røre selv he, he. Så heretter er det kun TORO tjihi.....men det hjelper kanskje ikke deg akkurat nå?? ... ;-)
PrettyPink Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2009 Takk for oppskriften. Prøver nok den jeg. Vi blir 6 voksene og 4 barn på vaffler så det går en del da. Toro sine er kjempe gode, men det blir litt dyrt når jeg skal lage til mange.
PrettyPink Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2009 Hvor mange vaffler får du av røren med 1 liter melk??
En_av_hver Skrevet 3. januar 2009 #6 Skrevet 3. januar 2009 He, he ja i alle fall hvis de spiser like mye vafler som vår familie:-) Lykke til med vaffelsleskap :-)
PrettyPink Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 3. januar 2009 Går mye vaffler her også, er jo så godt. Det er noe de fleste liker så jeg regner med at det går en del i morgen. Tror jeg må kjøre i gang vaffelpressa tidlig. )
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 3. januar 2009 #8 Skrevet 3. januar 2009 Hmm.. det aner jeg ikke, men det blir mellom 2 og 2,5 liter røre tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå