Gjest Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Hei! Snuppa vår på snart 14 dager sover godt alene i vugga si på dagtid. Men på natten får jeg henne ikke til å finne roen i senga hennes. Hun sovner som en stein når jeg har henne sammen med meg i sengen. Å det skjønner jeg jo godt. Hun har jo vært i magen min i 9 mnd, så jeg skjønner hun liker best å være nær meg Men, jeg ønsker ikke å samsove med henne. Pappa'n røyker og sengen vår er smal - altfor smal til at alle 3 kan sove der sammen. Hva kan jeg gjøre for å få henne til å finne roen i sin seng? Jeg ammer til hun sovner, men hun våkner når jeg legger henne over. Har ett teppe tett rundt henne, å det er lunt og tett i sengen hennes. Jeg bysser. synger, stryker og koser. Det eneste jeg ikke gjør er å la henne gråte, det syns jeg hun er alt for liten til. Noen gode råd?
mamarama og lille banan Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 pakk godt rundt henne i senga, legg for eksempel et sammenrullet teppe på hver side av henne, så hun er "bygd rundt" på en måte. bare pass på at det ikke blir liggende slik at hun kan få ansiktet sitt inn i teppet. hun er så liten enda at alt som imiterer livmoren skaper trygghet, og da er det å ha det trangt trygt. verdt et forsøk! funket for oss funker ikke det, kan det funke å la henne ligge i vognbagen den første tiden. den er trangere og mer lukket enn den store, åpne senga hvis du ikke har begynt med smokk enda, og føler ammingen går bra, er det bare å forsøke med den også. lillefingeren din kan også hjelpe henne i søvn
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Svarte på et lignende spørsmål lenger nede på siden, m overskriften "3 mnd - trenger litt hjelp":)
Nagilimia Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 Hva med å bruke vugga om natten en liten stund, i en liten overgangsperiode... Der vet jo du at hun finner roen Jeg selv har sprinkelsenga helt inntil senga vår. Den kan man også ta siden av på og når den er skjøvet helt inntil sengen vår er det trygt og godt, enkelt å amme om natten, og ikke store bevegelsen som trengs for å flytte nurket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå