Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det har egentlig vært Anders veldig lenge, pga. litt oppkalling ol...men her om dagen så sto det under et bilde i Aftenposten: Gutten på isen bak bruskassa var 4 år og het Gabriel, da tenkte jeg bare...det navnet har jeg ikke tenkt på og det er jo litt fint... Min mann vet ikke helt enda da, tenker jo litt på engelen Gabriel.

Men har dere noen meninger om dette navnet? Hans bror henter Marcus, så det blir enten Marcus og Anders eller Marcus og Gabriel??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139372066-anders-og-gabriel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har en liten Gabriel selv og synes det er det nydeligste navnet. Imidlertid synes jeg Marcus og Gabriel blir veldig bibelsk (men for noen er jo det helt ok), og holder derfor en knapp på Anders. Vi venter selv en til, men har bestemt at det ikke kan bli et bibelsk navn denne gangen, det blir litt for mye liksom. Vi leter etter et fint ikke-bibelsk navn til den lille, som passer til gabriel. Ikke lett....

Jeg synes ikke det gjør så mye med to bibelske navn, først og fremst her for at de passer så godt sammen. Men det kan jo bli litt for mye da, ble usikker nå... Anders er jo et veldig fint navn også i seg selv, men litt kjedelig kanskje..?

Uansett tusen takk for mange gode bidrag:)

Annonse

Greit nok at Gabriel og Marcus er bibelske navn, men jeg tenker ikke på kristendommen i det hele tatt.. Og jeg er ganske opptatt av navn og alt som hører til:)

Uansett - jeg ville gått for Gabriel som jeg synes er kjempe fint!! Og passer godt til Marcus.

Anders er ikke så ille det heller:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...