JUHU!:) mamma til 3:) Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Holder på bli gal jeg. Har ikke slitt med lignende problem før jeg ble gravid. Lurer jeg på hva som finnes av gode cremer, og evt mat\ kostilskudd som kan bedre huden.?????
mini blir storebror Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 det har jeg og.. aldri slitt med tørr hud før.. før jeg ble gravid hadde jeg eksem som legen ikke klarte å finne ut av.. nå sånn heilt plutseligt er den helt vekk. men har fått ekstremt tørr hud i ansiktet spesielt.. hadde våre kjekt med noen råd om gode kremer e.l. har aldri brukt ansitkskrem o.l
Suss@ med 3 gutter Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Ja bodyscrub og bodybutter fra body shop funker bra på meg. Før jeg beg med det hadde jeg super tørr hud!!
Lykke X 4 Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Jeg pleier å smøre inn kroppen med olje i dusjen (ikke dusjolje, men babyolje) etter at jeg har vaska meg. Så skyller jeg overskuddsoljen bare lett av med vann. Ellers er jeg veldig fornøyd med Biotherms orange bodylotion. Anbefales
MrsMilla Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Drikk mye vann, unngå mye salt. Avokado er kjempebra for å få fin hud. Selv bruker jeg kremer fra Decleor og Matis, disse er litt dyre, men utrolig mye bedre enn billige merker. Ved veldig mye kløe kan du jo ta deg en allergitablett for å roe huden.
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 Jeg jobber innenfor aromaterapi og alternativ medisin/hudpleie og jeg sier :ingenting er bedre enn olje på huden...beregnet på hud selfølgelig...litt viktig at du ikke bruker eteriske oljer som ikke er anbefalt når du er gravid men jeg anbefaler å kjøpe deg søt mandel olje på apoteket..finnes ikke noe bedre...den tilfører fukt og er ikke for fet ...men det er olje så du vil bli glinsende da...men den kan faktisk hjelpe mot tørr hud akkurat fordi det anbefales å smøre deg i dusjen mens du er våt eller etterpå før du tørker deg..og da vil jeg ikke anbefale og tørke deg særlig mye..bare smøre oljen på deg mens du er våt etter dusj fordi da binder det ti gangermer fukt.. og ikke vær redd for å bruke mye...dette koster litt men er svært effektivt..og den kan hjelpe mot strekkmerker også. Ellers anbefaler jeg ikke at du bruker noe kremer med parfyme eller mye parfyme i da...vil helst brukt fete kremer fra apoteket som feks a-creme eller abo base creme..disse er fete men veldig fine for huden og inneholder ikke parfyme.Disse kremene er litt dyre men hjelper ivertfall=)
lykkeligV Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 jeg bruker a-creme. veldig god. Noen ganger bruker jeg calendula body oil fra weleda.
Gjest Skrevet 4. januar 2009 #8 Skrevet 4. januar 2009 Hei! Jeg fikk råd om å bruke en krem som egentlig er beregnet til atopisk eksem. Du får kjøpt den på apoteket uten resept. Aderma heter den, og hjalp umiddelbart. Klødde til jeg nesten ble sprø før. Testet til og med for svangerskapskløe, men det var det tydligvis ikke. Har ikke klødd siden.
Lykke X 4 Skrevet 4. januar 2009 #9 Skrevet 4. januar 2009 Er det aderma exomega du tenker på? Denne kremen får vanvittig mye skryt av fornøyde brukere Apo-base er også en vanvittig god krem til tørr hud. Men spesielt til tørr eksemhud er disse to merkene veldig bra!
Gjest Skrevet 4. januar 2009 #10 Skrevet 4. januar 2009 Det er nok det ja. Fikk tipset av ei som har noe hun kaller for vinterkløe. Det vil vel si at man får tørr hud om vinteren. Er iallefall supergod på meg. Kan virkelig anbefales
JUHU!:) mamma til 3:) Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 4. januar 2009 Tusen takk for mange gode råd:) Her blir det å prøve det ene etter det andre, til jeg finner noe som hjelper. Det klør ikke, men det ser ikke bra ut, og "flasser" på alle klær. Lite gøy! Hvilke kjønn venter dere?- Vi vet det ikke enda..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå