Gå til innhold

Valg av kjønn på sykehus!

Sanne75

Anbefalte innlegg

Jeg har to jenter fra før, og nå ønsker vi oss veldig en gutt! Sånn er det bare med den saken, det viktigste vil selvfølgelig alltid være at barnet er friskt. Men før vi virkelig begynner på nr. 3, tenkte jeg å høre om det er noen av dere som vet om hvor man evt., navn på sykehus ol i utlandet, man kan dra til for å velge kjønn. I USA lar det seg vel gjøre, men jeg aner ikke hvor og heller ikke kostnader...?

Noen som kan hjelpe?

Fortsetter under...

Man tilbyr dette bl.a i Russland.

En klinikk jeg kjenner til, heter altravita.

Pris pr 2005:

Ivf 1600 Euro

Medisiner hvis kjøpt i Russland ca 1500 Euro

Selve seleksjonen og testing om embryoen er frisk (de vanligste genetiske feilene blir da testet)

2500 Euro

I tillegg kommer lege i Norge, reise, opphold, visa osv.

Altså selve behandlingen i Russland koster da ca 36000 kroner, men reise, opphold, lege kostnader i Norge, visum osv kommer i tillegg.

Tragisk må jeg si! Syntes det er så vanvittig utakknemlig å å gå til så drastiske tiltak for å velge kjønn. Og det å frivillig gå gjennom ivf når du kan få friske flotte barn på naturmetoden er for meg helt sykt. Vær takknemlig at du kan få barn og at du har friske jenter. Ikke alle som er like heldige.

• 4 måneder senere...

Rainsbury clinic i London kan hjelpe dere. Selve inngrepet skjer ikke der da England i likhet med Norge har forbud mot kjønnsseleksjon for å balansere søskenflokken. Kun tillatt ved alvorlige arvelige sykdommer. Har forstått at første undersøkelse/samtale er i London og resten på et sykehus i Usa eller syd Europa. Koster nok en del dette men det er jo verdt å høre med dem så lenge dette er nøye gjennomtenkt og sterkt ønsket. Har selv tre barn 2 gutter og ei jente og vurdere nr 4, og gjerne ei jente til. Har derfor undersøkt mulighetene litt men er fortsatt i tenkeboksen. Hører gjerne fra deg om du kommer igang. Lykke til uansett!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...