Gå til innhold

aldri hatt bekkenløsning, men m 4. fikk jeg det og føler meg hjelpesløs..

Anbefalte innlegg

jeg fikk beskjed om at jeg ikke hadde det, men muskelansamling... så jeg tenkte at da kan jeg kjøre på, det er jo jul. dro til jordmor og fortalte om smertene og hva legen sa. hun sa dette er bl. så du skal ikke det og det+++ men den dagen skulle jeg handle gaver og møte mannen min etterpå. hadde dette m bl. i tankene men aldri hatt det så visste ikke hva som ventet... jeg var på kjøpesenteret så lenge ifht at mannen min var så forsinket, satt mye og prøvde å ta det med ro, men gavene måtte jo handles..

den dagen og dagen etter gråt jeg av smerte og redsel. så etter dette har jeg tatt det med ro. men nå er mannen reist på jobb og kommer ikke hjem før 4 uker før term.(11dager) og blir da hjemme i 10 uker. men dette er verre enn jeg noengang trudde. jeg har jo 3 åringen hjemme og sliter så mye nå. han har jo heller ikke vært i bhg. på en stund, men jeg klarer ingenting lenger. jeg støtter meg rundt i huset på det værste... og tenker at en krykke kunne hjulpet meg masse her hjemme. jeg må jo bøye meg, snu meg ol. jeg er alene og får ikke hjelp men tingene må jo bli gjort. når lillegutt i sta knuste en julekule(som jeg trudde var plast) på teppe så må jeg støvsuge...bruker feiebrett mest nå, men ikka da.. da må jeg ta tak i støvsugeren og vet nå at dette straffer seg. så hadde vært bedre om jeg kunne fått litt avlastning når jeg går... og krysse fingrene for at jeg får slappet litt mer av når han skal i bhg.og at det faktisk hjelper. men kan jeg spørre legen om krykker? eller hva kan jeg evnt. gjøre for å få det bedre?

Fortsetter under...

Uff, dette høres tungt ut! Håper du har sjans til litt avlastning inne i mellom! Alene med 4 barn og bekkenløsning høres helt håpløst ut! Det finnes hjelpemidler: Krykker, easy slide i seng og bekkenbelte som kan være til hjelp i hverdagen. Jordmor og/eller lege bør kunne hjelpe deg å få tak i dette. Ellers bør du få fysioterapi av en terapeut som KAN bekkenløsning. Du har rett på gratis fysio fra nå av og inntil 6 mndr etter fødsel.

Jeg har hatt bl i alle mine 3 graviditeter, men minst i denne siste nettopp fordi jeg har vektlagt avlastning og trening (bekkenbunn) fra dag en av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...