Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår sønn på fire og et halvt har i lengre tid (månedsvis) hatt for vane å komme inn i senga til oss om nettene.Før var det bare av og til, mende siste ukene har det vært hver eneste natt. Han legger seg greit i sin egen seng og sovner der, men i løpet av nattens mulm og mørke kommer han tuslende inn til oss, legger seg i midten og sovner.Ofte merker jeg ikke at han kommer engang, men når jeg våkner om morgenen ligger han der. Vi får ikke noe skikkelig svar på hvorfor han gjør det. Han har antydet at det er så kaldt på rommet hans, og vi har sørget for at det er blitt varmere der, men uten resultat.

Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den kjenner jeg igjen, har en på snart fem år som gjør det samme...

Jeg våkner ikke alltid jeg heller, men merker at jeg får en mer urolig søvn.

Jeg fikk tips på helsestasjonen om å legge en madrass på gulvet og si at han kunne legge seg der hvis han var redd. En periode la han seg der uten problemer men nå erd et hyl og skrik hvis jeg ber han om det og jeg orker rett og slett ikke den kampen om natta så der har jeg tapt...

Men kanksje den funker bedre hos dere?

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi har en gutt på tre år som kommer inn til oss på natta, og jeg synes det er så koselig!!

De slutter jo når de blir store nok, tenker jeg...

Skrevet

kjenner oss igjen her gitt. har en jente på 3 som ikke liker å ligge på rommet, og en gutt på 4 som vil ligge der men ikke alene uten søsteren sin. huff, ja hva pleier vi å gjøre? vi gjør litt forskjellig, siden vi også er usikker på grunnen til hvorfor hun vil ligge hos oss. hun sier at det er en mann der inne som hun ikke liker og han har nevnt på det han også, men jeg er usikker på hva som er sant. men jeg velger å høre på de og tro så de får ligge inne til oss hvis det har vært en periode med lite og urolig søvn på natten. vi har en sengebrisk og skuff inne til oss som vi drar ut og som de sover i noen netter, de sover mye bedre inne hos oss. så da ligger vi der, to voksen og tre små siden vi også har en beby inne på vårt soveromm. dette fungerer for oss, periodene med våkning om nettene har avtatt siden de alltid har mulighet til å kunne ligge inne til oss. det er koselig og vi prøver alltid å gjøre det til en posistiv situasjon selv om vi er trøtte og slitne av og til. av og til trenger de bare noen netter med ordentlig søvn så er alt bra igjen. men gjør det dere føler blir rett for dere. kan hende han går i søvne som den eldste vår har gjort en periode. måtte sette sikkerhetslås på ytterdøren siden vi fant han overalt. slik har vi hatt det i snart 2 år, og det er ikke noe problem at de enkelte netter ligger inne hos oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...