Gå til innhold

Hun vil ikke ta puppen skikkelig!! Hva...

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan jeg gjøre? Hun er 7 dager nå og vi har enda ikke kommet igang med amminga.Hun har vanskeligheter med å få tak på puppen, når hun får det sutter hun bare og tar ordentlige tak bare av og til. (Har masse melk i puppene) Hvis hun er veldig sulten kan jeg bare glemme å prøve å få henne til å ta puppen, for hun blir så frustrert av å ikke få mat med en gang. Er redd for at hun venner seg til de alternative matingsmetodene og at amminga går rett i dass....blir litt deppa av det...noen som har gode råd for å få dette til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

viss du har helt melkesprengte pupper hver gang du sakl amme så er det vanskeligere å få tak. prøv å pump litt på hvert bryst får hvert måltid å se om det grå bedre. da er puppene litt mykere og enklere å få tak.

Skrevet

Jeg prøvde mye... men for meg virket kun skjold de første 8 ukene. Virket på meg som om velsla ikke hadde stor nok munn til å gape over brystvorta, sammtidig med at min brystvorte ikke formet seg sikkelig. Har ikke innovervendte brystvorter, bare flate på en måte....

Var som deg frustrertover å ikke få det til sikkelig, men jeg "gav opp" tidligere enn deg... brukte skjold og det fungerte kjempe fint for meg ihvertfall :) Brukte vel en ukes tid på å venne henne av med det, men etter de første åtte ukene har det gått helt fint. Når har også brystvortene mine endret litt form og hun er litt større :)

Lykke til :)

Skrevet

Vi hadde samme problem her også.. Prøv melke ut litt først, så ikke puppene er så runde og harde. Form deretter brystvortene og se om hun får skikkelig tak. Ofte greit med pumpe fordi den former brystvortene.

Vi brukte ca 2uker fra total puppevegring til fullamming. Lykke til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...