Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har regnet sånn circa at det ville koste omtrent 12000 totalt å dra en tur til Danmark for inseminasjon med åpen donor, iberegnet reise og opphold. Lurer på om de som har tatt turen, vet om dette er omtrent riktig utregnet. Eller har dere noen tips som kan gjøre det billigere, e.v.t en kostnad jeg ikke har regnet med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo veldig ann på hvor du bor (hvordan du kan reise)

Vi bor i Oslo og har brukt ca 9000 per forsøk.

Vi startet med å regne med legebesøk, vitaminer etc. Men ga fort opp det. Men turene ned har vi kontroll på prisen på.

:)

Skrevet

Skal vi se;

inseminasjon med åpen donor: ca 7700 NOK (varierer litt med valutakursen); fly t/r Køben ca 1200 stort sett; til/fra flyplasser ca 200.

I overkant av 9000 om jeg skulle reist alene; i overkant av 10,000 siden jeg har hatt med kjæresten hver gang.

Det er med Oslo som bosted.

I tillegg kommer jo litt diettpenger i Køben, eggløsningstester galore eller i vårt tilfelle scanning hos gynekolog (280,- med avtale, ca 1200,- privat eller gratis om man har opparbeidet seg frikort), eggløsningssprøyte om man skal bruke det (340,-).

Skrevet

Skal vi se hva vi har brukt.

Først opprettet vi et depo og kjøpte fire posjoner med donorsæd det kom på 7000 danske.

Når vi reiser nedover så kjører vi (bruker ca 5 timer en vei) ned til Malmø. På turen bruker vi 1 1/2 tank med bensin ca 1000 kr (fram og tilbake her kommer det helt ann på bensinpriser nå ville vi brukt under 1000 lappen), togbilett fra Malmø 195 svenske tur retur per pers.

Inseminasjonen kommer på 3000 danske 500 ekstra hvis vi ønsker akupuntur noe som vi har benyttet en gang og regner med å benytte neste gang også.

Så er det litt mat i København før vi reiser hjemover igjen.

Så litt bruker vi per gang.

Skrevet

Jeg har brukt i overkant av 46 000 på 6 forsøk (5 på Stork og 1 på Nordica, alle med anonym donor). Da er alt regnet inn (fly, mat, legetimer, hormoner ...). Første turen var kjæresten min med og da hadde vi fire netter på hotell. De neste har jeg tatt alene og reist opp og ned på dagen. Har også Oslo som utgangspunkt.

Skrevet

Så spennende at du kanskje skal i gang med denne prosessen. Vær klar over at det fort blir mye dyrere enn forventet, så det er greit å ha penger i bakhånd, og en støttende familie. Vårt første barn kom på rundt 200 000 kr, vel og merke inkludert et stort sæddepot, 5 inseminasjoner og til slutt to IVF-medisineringer og en IVF-pakke.. Var jo ikke akkurat det vi hadde regnet med!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...