Gå til innhold

Gravid igjen - med frynsete nerver...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper dere syns det er greit at jeg skriver her inne, var litt vrient å vite hvor jeg skulle plassere innlegget, og på 1. trimester blir jo alle hysteriske dersom en bare nevner at man har mistet før, det skal man helst ikke nevne på trimester-klubbene... Så håper dere som er slitere som meg har tid til meg;)

Da var det på'n igjen, for første gang etter utredningen. Fant ut julaften at jeg er gravid igjen, for fjerde gang på to år. Denne gangen derfor med Crinone, Albyl og Fragmin pga Leiden mutasjon og lave Progesteron-verdier. Crinonen gir meg murringer og - om mulig:) ennå verre hormon-påvirkning på humøret. Fragmin svir som f.. noen ganger og gjør magen min gul og blå - men hva gjør man ikke for å få sin etterlengtede lille mirkael-baby:)!!!!!!

Begynner på min uke 7 i morgen, skal til ultralyd i slutten av mnd.

Prøver å være rolig, og syns egentlig jeg er ganske flink:) Men må innrømme nervene tar meg innimellom. Det er særlig om kveldene når jeg ligger i senga og skal prøve å sove. Da kommer tankene og minnene om de siste tre gangene som gikk galt. Det virker så vanvittig lenge til uke 12!!!!!!!!!! Har så lyst til å håpe og glede meg, men kjenner jeg reserverer meg mot å slippe alt løs...

Takk til dere som leser og kanskje orker å svare, var godt å få sagt at man er litt redd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg krysser fingrene for deg, men hvorfor vente så lenge til UL?

Spesielt hvis du har mistet før.. er det ikke mulig å få time før det?

Hvis du nå er i uke 7 er det tom mulig å se om det er hjerteaktivitet..

Skrevet

hei.vet ikke om det er noen trøst men jeg kjenner meg godt igjen.har også mistet.men da er det vist en mening med det,det er nok også grunnen til at legen eller gyn vil vente å se det an litt tenker jeg.men det er jo heller ingen regel på at du ikke kan gå til en annen gyn.ønsker deg lykke til...ta det med ro og tenk positivt,det prøver jeg på ihvertfall.

Skrevet

Heisann!

Ser vi er i samme båt. Selv tar jeg crinone og albyl-e. Skulle få klexane og, men det takket jeg nei til, føler jeg ikke trenger det siden jeg ikke har noe påvist slik som du. Vil bare tipse deg om forumet for gravide slitere :-)

Lykke til med svangerskapet da!

Skrevet

Takk for svar, men tror kanskje du ahr misforstått litt..? Jeg er fornøyd med min gyn, men syns bare tiden går sakte frem til kontroll:)

Mener ikke å høres bitchy ut nå, men etter å ha mistet tre ganger eller mer som jeg har gjort, så er det ingen trøst eller beroligelse i at "det nok er en mening med det"... Hos meg er det altså ikke det, uten medisin har jeg mindre enn 20 % sjanse til å fullføre ett svangerskap, mens med medisin har jeg 75-80 %, så samme sjanse som de uten en "feil". Husker fastlegen min sa etter første abort: - 1 abort er guds mening, 2 er uflaks og gjør at vi begynner å lure litt, mens 3 gjør at vi tenker at noe er galt, og begynner utredning.

Men skal prøve å tenke positivt, ja, det er dog alt jeg kan gjøre! Lykke til til deg også, lille fia:)

Skrevet

Hei Kirsty:)

Måtte le litt, ja, da jeg så at vi begge fant ut i julen at vi er gravide;) Jublet faktisk nesten mer for deg siden du har prøvd så lenge:):):) Vær glad dersom du slipper Klexane, Fragmin-sprøytene er noe dritt, ser jo ut som ett malt lerret på magen:):) Men klarer hva som helst dersom det går bra. Har du noen avtaler om oppfølging?

Har "oppdaget" gravide slitere, ja, så blir nok å vandre der mer og mer - forhåpentligvis.

Utrolig mye lykke til til deg også:)

Skrevet

Hei.

Jeg vil tipse deg om forumen "mistet, gravid på ny". Veldig fin forum der alle har mistet og blitt gravid igjen. Mange går med den frykten som du bærer på. Jeg har selv mistet to ganger, siste gangen i uke 9. Det var en forferdelig opplevelse.

Nå har jeg en eske med crioner liggende her til neste gravidtet. Satser på at den vil holde på neste spire. . .

Jeg krysser fingrer og tær for at spiren din holder seg der den skal være :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...