Gå til innhold

Om å lære å leke med andre barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes jenta vår på 1,5 er så slem med andre barn. Tar fra dem leker, dytter dem hvis de står i veien osv. Alt som andre barn har, vil hun også umiddelbart ha. Søskenbarna får ikke ha noe i fred. Hun løper bort og river det ut av hendene på dem (mest de yngre, men de eldre også). Og hvis jeg tar et annet barn på fanget, blir hun kjempesint og dytter dem unna.

Vi tar selvsagt tak i dette, sier klart fra at det ikke er lov, følger godt med, forklarer hva som er riktig osv. Men føler ikke at vi når helt inn. Det har kanskje blitt bittelitt bedre i løpet av hele juleferien, men ikke mye.

Hun har gått i barnehage siden august, og vi har ikke fått tilbakemelding om at dette er et stort problem der. Har spurt, og de svarte bare at hun var akkurat som de andre barna der.

Er dette også bare en fase de må gjennom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja!

Det er visst en fase de må gjennom. 2-åringen vår er likedan, sukk... "MIN SIN! sier han om noen så mye som prøøøver å låne hans leker. Skjønner ikke at de ikke får det tilbake...

Slitsomt. En liten "trøst" er at dette varer til rundt 3 års alderen, såh.. hold ut!:-)

Skrevet

OI, ikke før i treårs alderen???!!! Og vi som får en til om en måned, og snuppa er 15 måneder og har begynt med å ta leker nå....hehe, det blir tøft dette skjønner jeg :-)

Skrevet

Nope, desverre..

Det ER tøft ja, vet mye om det siden jeg har to små selv, han på straks to, og lillebror på 5 mnd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...