blockarella Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Lillegutt er 3 mndr og 3 uker, og har de siste par ukene vært mer sulten. Han har tidligere hatt relativt jevnlige måltider hver 3.-4. time om dagen og ett eller to om natten, men nå vil han ha mat hver 1 1/2 - 2 timer dagen og hver time om kvelden. Virker heller ikke mett etter amming. De siste par nettene har han også våknet flere ganger om natten for mat, er nesten desperat når jeg tar ham opp... Det jeg lurer på er om dette bare er økedøgn eller om det tyder på at det er på tide å innføre litt grøt? Er litt skeptisk til velling på flaske fordi han tidligere hadde en tendens til å foretrekke flaske framfor pupp... Noen råd? :-)
CaVi Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Hei! Jeg lurte også på om min gutt trengte mer mat og om jeg skulle begynne med grøt på den tida, og han la litt lite på seg akkurat da, mellom 3-4 mnd. Jeg spurte på helsestasjonen, og der er de jo veldig opptatt av at man skal fullamme til 6 mnd, så de anbefalte ikke meg å begynne med grøt enda, men jeg kunne tiby mme på flaske etter mm på kvelden. Jeg gjorde det litt, og amma litt oftere, og da gikk nok melkeproduksjonen opp og han blei mer fornøyd igjen, og vekta gikk opp. Så jeg fullamma til 6mnd. Han er nå litt over 7 mnd og pupp er fortsatt favoritten. Har prøvd å gi litt grøt og sånn fra han var 6 mnd, men det er langt fra en hel posjon han spiser.
blockarella Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2009 Ja, det spørs om ikke jeg også må prøve noe sånt... I kveld var han helt utrøstelig ved legging, roet seg ikke før han fikk et påfyll med mme etter amming. Men er som sagt litt redd for at han skal foretrekke det... :-) Så det har gått fint for deg, og han foretrekker fremdeles pupp? :-)
mamma til blå -08 og rosa -11 Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 Rart de anbefaler så forskjellig fra helsestasjon til helsestasjon.. Jeg har også en gutt på 3 1/2 mnd. som er slik du beskriver.. Jeg fikk beskjed på helsestasjonen at det var mye bedre å starte med grøt ved 4 mnd. enn å begynne å gi mme. Jeg har fullammet hele veien, og da mente de at det var bedre å gi grøt ved 4 mnd., enn å begynne å styre med tillegg.. En blir jammen ikke klok på disse helsesøstrene..hehe..
CaVi Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 Hm ja det var rart ja, at de anbefaler så forskjellig... Men da kan en vel velge det som passer en selv; mme eller grøt i tillegg til mm. For mm er jo det beste til de 6 mnd. Eller er det? he he. Det er de vel enige om. Jeg prøvde å gi litt mme, men det var bare noen dager tror jeg, og han tok ikke noe særlig av det, for han var ikke noe særlig glad i flaske. Han fikk eller får det bare når andre passer han innimellom. Så det har aldri vært noe problem. Pupp er favoritten! Lurer på hvor lenge... Nå er han jo litt over 7 mnd. Syns godt han kunne spist litt mer annen mat.
Gem76 Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 henger meg på denne diskusjonen jeg, for gutten min på litt over 4 mnd spiser hver 2. time! det går max 3 timer mellom hver gang jeg må fram m puppen. han spiser ofte bare fra den ene, og så vil han ikke ha mer. Jeg tenkte å høre med helsesøster om det er greit å prøve litt velling, basert på morsmelk, som han kan få en gang om dagen. Morsmelk er jo veldig lettfordøyelig så sikkert derfor han er sulten støtt. (han slekter nok også litt på meg, jeg liker å spise minst 5 ganger om dagen:) ) Noen flere med barn i samme alder som spiser så ofte? Har ikke sovet mer enn litt over to timer sammengengende siden august i fjor:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå