Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg prøvd tre ganger på Stork og to ganger med Pergo på Nordica uten hell. Testet negativt på dag 12 idag.... Begynner å miste håpet:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er trist at du skulle få så mye motgang, men jeg håper virkelig at du forsøker igjen! Anbefaler deg å prøve, så lenge legene prøver så betyr jo det at det er en reel sjangse!!!, men skjønner at det er fortvilet situasjon når det ennå ikke har vært hell. Lykke til !!!!!!!

Skrevet

Uff da Nova. Føler veldig med deg.

Vi har tre misslykkede Stork-forsøk bak oss nå. Jeg kjenner for min del at det hjelper litt å lese på profilene til de her inne som har prøvd lenge og nå faktisk er gravide.

Kjente etter siste forsøk at det hjalp litt å gjøre ting jeg ikke kan gjøre om vi hadde blitt gravide. (Som for min del er å dykke)

Dette er året for gode ting Nova!!!! Det er i 2009 det skal skje!

Skrevet

Skjønner godt at du er motløs akkurat nå, det er en helt normal og "OK" følelse.

For min egen del tenker jeg som så at selv om jeg ikke får resultater å vise til de første fire-fem forsøkene, betyr ikke det at jeg aldri skal få det. Les litt i de ulike trådene, så ser du at det er svært mange som har prøvd lenge - og fått det til : )

Dersom dere bestemmer dere for å forsøke igjen: Lykke til!

Skrevet

Takk for trøstende ord;)

Det føles litt bedre i dag og jeg kommer nok til å forsøke igjen.

Er bare så redd for at jeg ikke kan få barn.

Skrevet

Det tar på når en ikke lykkes. Du får prøve å gjøre noe annet en liten stund, prøve å koble ut selv om det er vanskelig :)

Jeg var veldig skuffet etter "bare" mitt 2.forsøk, så skjønner veldig godt deg som har prøvd enda flere ganger! Men som du sikkert har sett er det flere som har prøvd mange ganger og blitt gravide til slutt, så ikke gi opp!!

Men i 2009 SKAL d gå!! Lykke til :)

Skrevet

Du skal se at det går bra tilslutt!

Det umulige er ikke umulig, det tar bare litt lenger tid!

Det har vært mitt slagord, gjennom hele prosessen, har holdt på med forberedelser i 7 år! Lang medisinsk historie...

Hos meg ser det endelig ut til å gå bra nå, nesten 1,5 år etter at jeg startet.

Jeg hadde mye kontakt med en dame med donoerbarn før jeg startet. Hun sa klart i fra til meg at husk: Er du under 35 år er det gjennomsnitt 4 ganger man må ins. er man over 35 år er det gjennomsnitt 6 ganger man må ins. Jeg følte at jeg bare lest om de som hadde klart det på første forsøk... men tenk alle som da må gjennom flere ganger?!

Hun fortalte om venninnen sin som endelig ble gravid på 12 forsøk!

En venninne av meg er gyn. hun sier at når man bikker 35 år, er det kun 12 % av eggene som er sterke nok til å bli ett frisk barn - dvs. at det kun er 1-2 ganger i løp av ett år vi legger "gullegget". Venninnen min har mistet 4 ganger på ett år, hun gav ikke opp og er høygravid nå.

Og du... dag 12? har du tatt en ny test nå? Jeg vet om mange der ikke graviditetstesten har slått ut før dag 15!

Lykke til, dette ordner seg skal du se - masse babystøv fra meg, og en trøste klem om tanten har kommet!

Skrevet

Hei Nova1

Har du vært på UL-scanning før eggløsning når du har gått på Pergo??

Jeg hadde 3 forsøk på Stork før jeg begynte på Pergo. Etter første runde med Pergo var slimhinnen min ganske tynn, men jeg dro avgårde for å prøve. Det ble selvfølgelig negativ resultat.

På den andre runden med Pergo mistet jeg helt slimhinnen så det var ikke noe vits å dra til Danmark. Ingen slimhinne = ingenting for egget å feste seg i.

Jeg fikk da hormonsprøyter. Disse var dyre (3500 kr for 10 sprøyter). Satte disse sprøytene i 7 dager. Dro til Danmark med 3 store folikker i denne PP. Ble gravid på dette forsøket og er nå 9+4 og håper bare den sitter nå.

Ikke gi opp. Lykke til!!

Skrevet

Huff ja, det er lett å bli motløs når man opplever å få negativ test gang på gang. Skjønner deg godt og føler med deg. MEN det SKAL gå til slutt. Du må ikke gi opp håpet! Skal se at 2009 blir året vi skal lykkes:-)

Skrevet

Hei.

Ja, jeg var på UL scanning før jeg dro ned till Nordica. To follikker begge ganger på 25 og 26 mm. Slimhinnen var på 7,5 mm og 8 mm andre gang, så det skulle være greit?

Alt ser fint ut, den "sitter" bare ikke;)

Hvor mange mm bør slimhinnen være for at det skal være optimalt?

Skrevet

Vil bare skrive under på støtteerklæringene fra de andre her. Vi har prøvd to ganger på stork, pluss et halvt år med "hjemmeforsøk" med privat donor, men har ennå ikke fått noe resultat. Kjenner at det er forferdelig tungt å ikke "få det til" når man leser om folk som blir gravide på første forsøk. Utrolig hvor mange barnevogner og gravide mager man plutselig legger merke til... Siden vi ikke har så god råd, må vi spare litt opp før vi kan reise ned til Køben igjen, men vi føler vi er flinke til å gjøre "ventemånedene" til noe positivt og prøver å heller glede oss til neste gang vi skal reise nedover.

Stå på! Vi håper at 2009 blir et bra år for oss alle:)

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva som er vanlig. Jeg har ligget på 8 - 10 mm til jeg mistet den helt. Når jeg gikk på hormonsprøytene var slimhinnen på 14 mm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...