Gå til innhold

Jeg nekter å ligge på benk for å ta sf-mål neste gang!

Anbefalte innlegg

Har sluppet hos legen men snart skal jeg til jm og da er det veldig lenge siden det ble tatt noe sf-mål, så det burde egentlig måles nå. Men hvordan? Kan det måles stående? Sist jeg lå på benk var ul i uke 32 og det var en lidelse uten like å komme seg gjennom det kvarteret. Ikke mer! Noen som har tatt sf-mål uten å ligge på benk eller har dere bare droppet det?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Har spurt jm om det samme. Men det er desverre ingen andre måter å måle på. Man må ligge på rygg, ellers er målingene verdiløse... Har fortsatt vondt etter sist måling, torsdag for 3 dager siden.

Lykke til! Håper det går bedre med deg.

I alle mine svangerskap har jeg hatt mannlig lege og kvnnelig jordmor. Jeg vet ikke om det er tilfeldig, men jeg har alltid opplevd å ha mer smerte når jordmor skal ta sf-mål og kjenne etter hvordan ungen ligger, enn når legene har gjort det. Dette er mitt tredje sv.skap så denne gangen har jeg blitt litt flinkere til å si i fra! Jordmor har blitt flinkere etter at jeg har sagt i fra - så det er ikke nødvendig at det skal gjøre så vondt! Det tenger uansett ikke å ta et kvarter å måle! Så gi beskjed før du skal undersøkes om hvordan du ønsker det - raskt og skånsomt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...