Lizz27 Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Lurer på når jeg kan regne med at magen har trekt seg så mye tilbake som den kommer til å gjøre. Når må jeg innse at løpet er kjørt lissom ) Det er 8 uker siden jeg fødte og synes at magen fortsatt er litt stor. Fortsatt mye ekstra skinn. Er det fortsatt håp for at den trekker seg enda litt mer sammen? Har foressten 5 kg til å gå ned for å komme på samme nivå som før graviditeten.
FrøkenJ Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Lurer på det samme....Også litt over 8 uker siden jeg fødte..håper virkelig at magen blir litt mindre..det skal sies at det har vært jul og jeg har ikke trent noe utenom den daglige turen med den lille snuppa. Er tilbake til de opprinnelige kg,men mangler muskler og har fått fett... Tror ikke toget er gått for oss enda...syns jeg hørte noen sa engang at det kunne ta opp til 1 år før man liksom kunne si noe endelig...satser på det jeg!!!
Lillebror og stoerebror Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Tror det er veldig forskjellig jeg. Jeg har vært heldig med begge mine og vært slank igjen etter et par uker. Førstemann var vinter barn (har jo litt klær på da) og et par dager etter fødselen snakket jeg med en dame som spurte hvem sin unge jeg passet. Med andre mann som kom i august rakk jeg å bruke bikinien før sommeren var helt over. MEN kjenner mange som har brukt mye lengre tid så jeg er absolutt heldig. Veldig mange legger på seg et par kg etter graviditeten også. Går jo ann å begynne å trene litt, eller rett og slett bare bli enig med seg selv at en er fin akkurat som en er.
Frøken Freken Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Snuppa nærmer seg 4 mnd, og jeg har fremdeles litt igjen. Jeg ammer ikke, så det er mulig det går tregere enn for dere som ammer...
En snupp - og en knert i magen Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Tja, vekten var i minus etter 3 mnd., men musklene er jo stort sett vekk, så magen er myk enda. Men siden jeg er i minus er det nok tilbake der den var, men den trenger en kraftig oppstramming - og det gjelder resten av meg også Nå er det straks 6 mnd. siden fødselen og jeg skal endelig begynne å trene mer enn de daglige gåturene.
AO3 Skrevet 3. januar 2009 #6 Skrevet 3. januar 2009 Gutten min er snart tre mnd gammel, og magen er ikke tilbake til normalen enda - det kan man vel kanskje ikke regne med, heller? Det var noen her inne som skrev at det tar magen ni måneder å bli så stor, og da tar det gjerne ni måneder å få den tilbake til normalen igjen, også... Synes det var ganske fint sagt. Men nå begynner magen å bli såpass at den ikke ser helt forferdelig ut i speilet, lenger. Jeg kunne faktisk gått i bikini nå (tror jeg....), hvis det ikke hadde vært for alle de forferdelige strekkmerkene!!! Lurer på når de har tenkt å blekne!? I går så jeg for første gang arret etter ks forfra i speilet, da var jeg ganske fornøyd! Jeg var redd for at "henget" over såret aldri ville forsvinne, men nå har jeg begynt å få tilbake troen på at dette ikke skal bli så aller verst. Når jeg kommer ned på før-gravid vekt, og strekkmerkene blekner, tror jeg nok at jeg skal bli fornøyd med kroppen min. Tenk hva de kroppene våre har klart, da! De har båret fram et lite menneske. Vi er jo egentlig ganske utrolige, alle sammen.
MiLady Skrevet 3. januar 2009 #7 Skrevet 3. januar 2009 Så tilfeldigvis et produkt på refleks butikken her jeg bor om noe krem, et eller annent som skulle være bra for strekkmerker. Hadde det litt travelt, rett for stengetid så jeg måtte bare røske med meg det jeg hadde tenkt jeg skulle ha, og da så jeg i forbifarten dette produktet og leste bare så vidt noe om at det skulle være bra for strekkmerker, ellers fikk jeg ikke med mæ mer :-D
Lizz27 Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 3. januar 2009 Takk for alle svar. Jeg skjønner at det med vekten er indeviduellt men hvor lang tid bruker selve mageskinnet på å trekke seg sammen? Er det slik at det vil forbli så pløsete som det er nå? Eller kan jeg regne med at det trekker seg enda litt mer sammen?
NormaJean Skrevet 4. januar 2009 #9 Skrevet 4. januar 2009 her er det 4mnd siden fødsel, jeg kan ta tak i mageskinnet og dra det laaaaangt. magemusklene er og fortsatt slappe. veide 52kg da jeg ble gravid, er 56kg nå. savner den "gamle" magen min jeg:
Grateful mom Skrevet 4. januar 2009 #10 Skrevet 4. januar 2009 Da snuppa var 6 mnd veide jeg litt mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid, men jeg har litt mage enda. Har mistet mye muskler så derfor henger ting litt mer tror jeg. Jeg veier nå ca 63 og er 173 cm så er ikke så stor i utgangspunktet heller. Går seg vel til etterhvert.. Har begynt å trene litt nå, så det hjelper vel på. Vi har enda noen mnd før bikinien skal på da!
CaVi Skrevet 4. januar 2009 #11 Skrevet 4. januar 2009 Jeg veide ca. 3 kg mindre enn før jeg ble gravid da mini var ca. 5 mnd. Nå er han 7 mnd og veier det samme, eller 1 kg ekstra har kommet på nå i jula gitt... Syns jeg har litt mage enda. Men rart med det, for rett etter fødselen følte jeg at jeg var like tynn igjen, men det var jeg jo ikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå