Gå til innhold

Dere som trener og ammer..... Har noen spm her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på tide å komme i gang med trening igjen. Er nå 3 mnd siden fødsel. har noen spm i forbindelse med dette...

Må jeg ta spesielle hensyn til treningsbh nå som jeg ammer? Har pleid å bruke ganske stramme uten spiler/ikke fasongsydd. De bare presser puppene inn på en måte. Kan jeg fortsette med det (får lett tette melkeganger)?

Har dere merket noe på barnet etter at dere begynte å trene? Har lest at melken kan smake annerledes hvis man har trent hardt.....

Er det ubehagelig å løpe og hoppe?

Ammer dere like før trening?

Ellers tips eller nyttig info om trening/amming?

Gleder meg til å trene igjen, men merker at det er litt mer tiltak nå som jeg ammer.... :-)

Skrevet

Så bra noen nevner dette, jeg lurer også:D Svar på jenter!!

Skrevet

Det første du spørr om vet jeg ikke noe sikkert om. Har ikke selv problemer med tette melkeganger så det har aldri vært noe problem for meg. Selv kjøpte jeg bare en større treningsbh fordi puppene hadde blitt endel større. Jeg merket ikke noe forskjell på barnet midt. Mener å ha lest at en bør være forsiktig med å ha for harde intervall økter, eller rettere "presse" melkesyra for mye fordi det jan ha innvirking på melken. Dette finner du helt sikkert noe om på nett med trening for oss som nettopp har født.

Jeg ammer alltid rett før jeg går å trener, da slipper en å løpe rundt med puppene fulle av melk og i tillegg vet en at barnet er mett til du er tilbake igjen.

Ellers vil jeg bare si, ikke begynt for hardt og ikke har for store krav til det selv. Kroppen har vært igjennom en stor prosess og den er ikke som før du ble gravid. Ta det litt og litt og i løpet av en liten stund vil du nok føle deg mye bedre. Selv om det er litt tiltak er jeg sikker på at du vil føle det godt etterpå, så kom i gang:)

Masse lykke til

Skrevet

Jeg hadde en del problemer med tette melkeganger i begynnelsen, så jeg kjøpte meg en ny trenings BH, men det var fordi puppene var blitt en del større. Den nye BHen klemte dem ganske flate, men hadde aldri noe problem alikevel.

Har heller aldri merket at lillemann reagerte på at melken smakte annerledes da jeg begynte å trene igjen. Ammet før trening for å være sikker på at han ikke ble sulten når jeg var borte. I tillegg synes jeg det var bedre å løpe når puppene ikke var helt melkesprengte. Ikke ubehagelig å løpe/hoppe når man vruker en god sports BH, men kjenner jo at det "disser" litt mer ettersom puppene har blitt større

Lykke til med treningen!

Skrevet

Jeg merket nedgang i mengden, så trappen ned treningen endel.. og gikk heller gode turer osv. Da jeg beg å innføre annen mat (mme og grøt) trappet jeg opp igjen. Gjorde som gullis, ammet eller pumpet meg like før trening så puppene ikke skulle føles så tunge. Tror ikke lillemor merket noen forandring i smak. Kjørte dobbel treningstopp, synes det ble mer behagelig når puppene ble holdt mer på plass :)

God trim!!

Skrevet

Takk for svar, dere :-)

Da gjenstår det bare å se når jeg får presset meg til å dra på Elixia ;-) Tror nok at mye er gjort når jeg har tatt første treningsøkt, regner med at det frister til gjentakelse. Når begynte dere å trene etter fødsel? Gruer meg nesten til å kjenne på den dårlige formen, men regner med at jeg merker fremgang raskt.... Eller håper.... ;-)

Skrevet

Jeg begynte så vidt å trene når hun var 5 uker. Da følte jeg at jeg hadde kontroll over bekkenet og var klar for å bevege meg litt. Når hun var ni uker begynte jeg å bruke barnepasset på treningssenteret, Det er helt supert syns jeg. Går til trening og da sovner hun i vognen på vei dit, så sover hun seg så og si igjennom hele treningen min. I tillegg er det herlig å være ferdig med treningen til pappaen kommer hjem på ettermiddagen.

Skrevet

Hei:)

ser det er mange like svar her, men slenger meg på likevel. Når jeg startet opp med treningen, merket jeg at jeg hadde behov for nye sportsbher, derfor investerte jeg i nye gode bhåer, med god støtte, men passet samtidig på at de ikke skvisa puppene helt sammen. Også jeg passer på å amme før trening. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...