Knotten & lille persille Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Har handlet mye der, både sminke, hudpleie og parfyme. Er veldig fornøyd. Ca 10 dager levering, noe lenger for parfyme. Om du ikke vil betale toll bør du holde deg under 200 kr pr forsendelse. man kan evt fakse tollkvittering til dem og få beløpet refundert, dette har jeg ikke prøvd. Er generelt noe lavere priser enn i parfymeri og jeg som er avhengig av parfyme man ikke får i Norge er veldig glad for at denne siden finnes:)
_Ms_ Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2009 Handlet for ca 500,- men da er det vel ikke mer enn ca 100,- i toll? men veit du om jeg må betale det før jeg får varene mine?
Hyacinth Bucket Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Jepp, du får en hentemelding i posten og for å få ut pakken må du betale forenklet tollavgift.
Staark Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 Når du bestiller, så bruk samme mailadresse her gang, da opparbeider du deg lojalitetsbonus Jeg bestilte hudkrem derfra tidligere idag, og fikk 30kr i avslag pga lojalitetsbonusen min. Slikt sett så kan du etterhvert også bestille varer som koster litt over 200, og få lojalitetsbonus som gjør at du ikke betaler mer enn 198 feks.. Elsker den siden, har bare positive ting og si om den!
*kleopatra* Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 strawberrynet er kjempebra! har handlet mye der!! er usikker på om de har dette tilbudet lenger, men jeg har ofte handlet for over 200 kr, og har dermed måttet betale toll og moms. men disse kostnadene kan strawberrynet refundere hvis dere sender inn kvittering (eks. scanner inn og sende på epost) på betalt moms/toll. Kjempelurt, ikke sant?? jeg har sikkert spart over 1000 kroner på dette!
*kleopatra* Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 Hentet fra strawberrynet.com: Q. Will there be any taxes/customs duties? A. It depends on the destination. We currently ship to over 200 countries across the globe and most countries (especially the USA, Australia, Japan, South Korea) allow free trade over the internet and will not charge any customs duty whatsoever for small packages entering the country. For the current time, we will endeavor to assist and cover in cases where duty is charged, but we emphasize this is on a goodwill, not on an obligation basis. If you are charged customs then please collect the package, pay any fees due and then e-mail, fax or post your receipt to us and we will reimburse you. E-mail [email protected] Fax +852 2811 5138 Or post to: StrawberryNET.Com Customer Services Department Strawberry Fields, No.4, A Kung Ngam Village Road, Shau Kei Wan, Hong Kong. IMPORTANT: Please include your order number on ALL correspondence to ensure prompt service. Please also note that all claims for refunds must be made within 3 months of the order date.
Gjest Skrevet 4. januar 2009 #8 Skrevet 4. januar 2009 Vi bestilte en parfyme til 250 kr, men toll og moms ble ca 180 kr, var sjokk pris.
Mammaen til engelen Luca Skrevet 4. januar 2009 #9 Skrevet 4. januar 2009 Jeg har bare gode erfaringer med de. Handler mye fra SN og Lookfantastic. Legger med en link: http://www.toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564&epslanguage=NO Her er det en kalkulator som enkelt regner ut hva man må betale i toll og mva. I tillegg kommer et fortollingsgebyr på ca 100 kr om man ikke gjør det selv.
Nøtt Skrevet 4. januar 2009 #10 Skrevet 4. januar 2009 Jeg bestiller ofte og mye fra Strawberrynet. Mailer over moms/toll-kvitteringa med det samme, og får pengene tilbake på konto et par uker senere. Mye penger å spare!
moder3 Skrevet 4. januar 2009 #11 Skrevet 4. januar 2009 Ja - du får igjen hele beløpet du må betale i moms og toll.. Dvs alt du må betale for å hente ut pakken dersom du handler for over 200kr. Ser at det er skrevet før, men ville bare signere på det, da jeg har gjort det flere ganger og kan garantere for at det ikke er tull...;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå