Gå til innhold

hvor gammel var din baby da du nattavvente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er gutten var 6 og en halv måned, og har lyst til å slutte med nattamming. Han spiser en gang i trefiretiden, men tror ikke han trenger dette mer, siden han spiser grøt to ganger og middag om dagen. Han har nå derfor fire faste måltider om dagen, alle med pupp først, og pupp en gng på natta. Hvordan gjorde dere det fda dere nattavente, beholdt dere samme antall mpltider på dagen, eller innførte et til?

Gutten vår sover ikke så bra om natta og har mange oppvåkninger hvor han må få smokken før han sovner, eller sover bedre etter å ha spist i tretiden i et par timer, så er spent på hvordan nettene blir etter avvenning;-)

Skrevet

Vi nattavvente dagen han var 8 mnd.

Syns han ble mer tilfreds og sov bedre på natta etter det :)

Skrevet

Helsestasjonen min sier at de kan avvennes om natten når de er 6 måneder gammel.

Skrevet

Snuppa avvente seg sjøl når hun var litt over 9 mnd. Eg synes det var greit at hun fikk bestemme selv, så slapp både eg og hun stresset med avvenning...Eg følte også det ble feil å ta fra henne et måltid fordi eg mente hun ikke trengte det. Hun ville ha mat og da fikk hun det;) Da ammet eg ca 1-2 ganger pr natt.

Skrevet

odin avvente seg selv da han var to mnd.

sovet hver natt i 4 mnd.

Skrevet

Vi avvente ved 6 mnd. Hun spiste en gang rundt kl 11 og en gang rundt kl 3 på natten. Fikk etter råd fra HS å kutte ut ett måltid av gangen, så vi kuttet ut 3-måltidet. Etter 2 dager kuttet hun 11 måltidet selv. Nå, 1,5 mnd etter, sover hun fremdeles natten gjennom. Må innimellom inn og gi smokken men, det er verdt det. :)

Syns ikke det var så ille som jeg hadde trodd først, det går greit. Er du konsekvent går det stort sett over etter et par dager. Men noen sliter litt mer, av forskjellige grunner.

Skrevet

6,5 mnd. begynte for 3 døgn siden. Har gått over all forventning!

Skrevet

Eldstemann var 5,5 mnd. da spiste han 3 måltider med fast føde, så da mente hs at han skulle klare å sove seg gjennom natten uten melk.

Tok bare 1 natt så var han avvent, så hun hadde rett ja.

Frøkna er 5 mnd ( i dag) og er oppe i 2 måltider med fast føde. Kommer nok til å vente til vi er oppe i 3 måltider før vi avvenner. Hun er ikke så matglad som sønnen min var, så får ta det i hennes tempo.

Skrevet

Vesla er 10 mndr og begynte nattavvenningen selv for 3 netter siden. Passet bra, for vi hadde planlagt å starte i morgen... Har fått 1 måltid sen kveld og 1 natt før det.

Skrevet

Min gutt nattavvente seg selv da han var 6 mnd. Det skjedde ifb med at han fikk eget rom. Han hadde mange oppvåkninger på natta frem til da, og jeg holdt på å bli gal.. Men, i løpet av 1 uke på eget rom begynte han å sove igjennom hele natta helt av seg selv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...