schubidu Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Vi har en veldig urolig baby som må bæres rundt hele tiden, hun er drøye 3 mnd. Nå vurderer vi å kjøpe vippestol. Har noen erfaringer eller anbefalinger?
shari_z Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Jeg har en Chicco vippestol som babyen på 11 uker var overhodet ikke interessert i før jeg kjøpte en lekebøyle til den. Nå går det greit å ligge/sitte i den en liten stund, men ikke lenge. Hadde aldri kjøpt en vippestol for å hjelpe å roe henne ned, men fikk denne brukt av en vennine. Men, det jeg anbefaler er en babyhuske. Brukte en sånn huske til min eldste som var veldig urolig og hadde kolikk i 6 måneder. Den reddet livet mitt, ærlig talt. Det var kun når hun var i husken at hun ikke gråt eller skrek; da fikk jeg tid til å gå på do, dusje, lage litt mat, osv. Nå bruker vi den med babyen, som er så glad i den. Hun blir litt sur når vi tar henne ut av den, men hun kan ikke være der hele tiden heller. Heldigvis er hun en rolig baby da, men en huske er én ting jeg kommer alltid til å bruke for mine barn. Jeg har en Graco wind-up (ikke solgt i Norge, den ble sendt fra USA), men mener at Fisher-Price er like bra. Og den får du tak i i Norge. (Helst brukt på finn.no da de er dyre og trenger ikke være ny for å roe babyen.) Lykke til hva enn du velger å gjøre. :-)
trillemamma Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Kjøp en bæresele eller noe lignende. Så kan du ha henne på ryggen eller magen når hun er urolig. Det gjør susen her. Forøvrig, så er min datter veldig glad i vippestolen, men når de er 3 måneder skal de jo heller ikke sitte noe særlig lenge i den, ikke hoppehuske heller, forøvrig. Kjøper du en god bæresele, kan hun sitte i den i timer av gangen. Vippestoler finner du forresten rimelig på finn.no. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå