Gå til innhold

Idoform til reise....

Melkekua +3 rosa ulldotter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Idoform imuno kan ikke tas av barn under 11 år hvertfall.

Jeg ville heller ha satset på å få i dem melkesyrebakterier hver dag under turen. Type biola osv. Du får kjøpt slike små bokser med bioladrikke som du kan ta med (husk å legg dem i kofferten pga reglene på fly)

Nå vet jeg ikke for du skal, men de fleste "syden land" selger den activia yoghurten som har disse melkesyrebakteriene. Den yoghurten er foresten veldig god =)

Gav vanlig idoform til snuppa da vi var i tyrkia i sommer, hun var da 18 mnd. Først delte vi de opp og blandet pulveret i maten, men etter hvert fant vi ut at hun like gjerne kunne tygge de selv..nam nam sa hun. Hun spiser alt mulig rart, hadde nok ikke fynket om hun hadde vært kresen.

Jeg kom over denne siden og da står det jo bare at de ikke skal gis til gravide og barn under 1 år. Så det skulle sikkert gå greit med alderen på mine barn da. :)

http://www.idoform.no/Velkommen/IDOFORM-Classic/Om-produktet

Men skal de løses opp i tarmen eller er det ok å helle pulveret i maten?

Idoform o.l. inneholder vell enn god del større mengde av de gode bakteriene enn biola, activia osv. Så det er vell mye bedre å få i dem tablettene?

Annonse

Den kan jeg forsåvidt være enig med deg i. Er selv egentlig mye imot alt kunstig man får i seg....

Men av idoform tablettene er det jo forskjellige typer som man skal ta ved daglig inntak og ved reise.

Jeg syns det er litt rart at man bare skal ta en skje med biola, og så får man i seg like mye som de har lagt i en tablet med bakterier.

Ja det hørtes lite ut. Gutten vår drikker en kopp for dagen. Med stor effekt!

Han kastet opp en gang når vi hadde omgangssyke, men jeg og mannen (som ikke drikker biola) lå i 24 t med oppkast. Guttungen var like fin etterpå. Mens vi var sofa liggende leeeenge.

Har vært flere runder med oppkast og diare i bhg uten at gutten vår har blitt smittet, heldigvis.

Kanskje jeg skal gi de tablettene (selv om de er kunstige...;( og i tillegg gi dem litt biola, el. activia. Mon tro om det blir for mye.....?

Har du vært på utenlands-reise og bare gitt ham biola? Det er jo noe annet når han er i vante miljøer....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...