Gjest Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 har baby som bare vil sove rundt mammaen sin? lille tassen her er bare 14 dager,men har allerede vendt seg til å KUN sove på armen min eller i senga mi...av og til en sjelden gang får jeg han til å sove i vogna på dagen,men på kvelden og nettene er det bare rundt meg han vil være-.... har så lyst at han skal kunner sove i egen seng! vertfall på dagen,slik at jeg kan få gjort noe når han sover!
Yo&La+spire Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Dette vil nok gå seg til etterhvert, husk at babyen er ganske ny og ikke helt vant til verden enda;) Skaff deg et bæresjal f eks, så kan babyen sove på magen din, samtidig som du får to hender fri!
KarinB Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 har du prøvd å surre han inn i et teppe? Slik at han ligger trangt? Eventuellt ta vogn baggen oppi sengen og la han sove i baggen. De liker det trangt når de er så små....Ta gjerne å ha dette teppet i sengen din eller rundt deg en dag for å lage din lukt i det:) Vå baby sov i vognbaggen sin den første halvannen måneden, sengen var fro "stor" for han. Deretter gikk vi over til å legge han på tvers i sengen med ammeputen ved siden av for å avskille sengen, og samtidig gjøre det trangt for han:) Når han ble for lang til å ligge den veien i sengen gikk vi over til å legge han vanlig i sengen. Da gikk det helt fint:)
tomat15 Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Vår lille på 9 dager sovner på meg, men sover videre når jeg putter henne over i vogga. Her er problemet at pappaen ikke greier å roe henne i det hele tatt. Vi har en sønn på 2,5 år også, så nå har vi liksom vært vårt barn. Det synes jeg er fryktelig trist. Vil gjerne være der for sønnen min også. Pappaen er hjemme i permisjon enda da, men gruer meg til han begynner å jobbe igjen om 5 dager. Vil ikke at eldste skal føle seg tilside satt av mammaen sin. Som noen nevner over her kan det være at senga føles for stor. Rull sammen noen helsetepper eller lignende og "krymp" senga. Kanskje du også kan få din til å fortsette å sove etter å ha sovnet på deg!?! Lykke til!
BoyMadeInChina Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Gutten min er slik enda, han er 7 mnd... Vet ikke om jeg vil si han har VENDT seg til det, han har vært slik siden dag 1... Slik du sier; jeg kunne gjerne tenkt meg å få gjort saker og ting mens han sover på dagtid, men det går bare ikke... Han sover PÅ meg på dagtid, og ved siden av meg på natta... Min gutt vil ikke sove, og ihvertfall ikke for seg selv! Håper han kommer over det snart, det er jo koselig, men slitsomt også... Lykke til!
Gjest Skrevet 3. januar 2009 #6 Skrevet 3. januar 2009 det er jo veldig koselig å sove sammen med ham,men tenker og på at når andre skal passe han så tviler jeg sterkt på at di vil ha han i senga;) prøvde å legge han i baggen til vogna i natt,men det virker som om med en gang han ikke kjenner jeg er der ¨så vil han ikke ligge der...tok vel 5 min så skreik han hehe...men han er jo så ny ennå
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 3. januar 2009 #7 Skrevet 3. januar 2009 Når de er så små så tror de at de selv og mamma er ett individ, så det er ikke så rart han vil være nær deg:) Sønnen min er en mnd nå og de tre siste nettene har han tolerert å sove ved siden av meg i steden for mellom puppene;) Jeg lar det gå seg til av seg selv, selvom mange andre sier at han "ikke skal få lov" å ligge på meg. Det ordner seg nok. Om en stund får vi øve litt på å ligge i sin egen seng. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå