herola Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Skal snart begynne med innføring av mat til jenta mi på snart 6 mnd. Hva er å anbefale?
mastermind Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Her begynte vi med maisgrøten til nestle. Laget av 1-2 ts pulver. Lagde den tynn, men ikke flytende(sånn surmelkkonsistens?). Jenta fikk dette to ganger om dagen i noen dagen for å venne seg til smak og kosistens. Hadde opphold et par dagen, ikke planlagt, var bare at vi ikke var hjemme der grøten var... Da vi prøvde igjen ville hun ha mer enn de to skeiene, og endre totalt med 6 ts pulver. Spiste vel en halv porsjon et par uker før hun begynte med en hel porsjon. Viss du har planlagt å begynne snart, tror jeg jeg bare hadde begynt. To ganger om dagen, bare noen få skeier til å begynne med. KJøp gode skeier. VI brukte avent-skeiene og noen vi kjøpte på brio. En 8pk med grønne og gule skeier med ole brum på. Begge er helt supre. Passer perfekt i små munner. Tror det ofte er konsistensen som er uvant, så jo oftere man gir, jo fortere blir de vant til det. Anbefaler ikke risgrøten til nestle. Den klumper seg. Prøvde hipp en gang, men den var så søt at hun brakk seg. Jeg smakte, og det var som du hadde hatt i en halvkilo sukker... Når du kommer opp i en porsjon er det en fordel med sviskemos eller sviskesaft oppi eller ved siden av, kan lett bli har i magen.
KarinB Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Mais grøten er god de, men den er jo for 4 mnd babyer...Din baby er 6 mnd snart. Di kan bare begynne med smaksprøver av 6 mnd grøten. min liker best den med fruktsmak i. Det tok nesten 1 mnd før min var oppe i en porsjon, så jeg ville bare begynt nå hvis jeg var deg. Da tenker jeg du er ope i nesten fulle porsjoner når hun er 6 mnd! by the way, minsten her likte ikke maisgrøten før han hadde kommet godt i gang med de andre typene med grøt. Så det er smak og behag:) I tillegg wer han avhengig av å ha forskjellige typer smak med jevne mellomrom, hvis ikke blir han lei av samme smaken. jeg tilsetter av og til litt fruktpure i grøten for å gi han litt variasjon. Eller sviske mos f.eks. To fluer i en smekk med tanke på magen:) Så jeg har nå til enhver tid 3 forskjellige typer grøt og litt forskjellige typer fruktmos ståendes:) Når du skal ha med deg grøten ut anbefaler jeg den boksen til avent som egentlig er til melkepulver, og en termos med varmt van og ei flaske eller noe med kaldt van. Så¨blander du deg bare det du må hvor som helst:)
Gjest mphs Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Jeg syns Holle grøtene er best. Begyne med ris og så bruke hirse.
Gjest Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Jepp mee too:) Synes også Holle er best, her går det i holle sin hirse grøt, Holle er økologisk og skal være ganske fritt for skumle saker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå