Gå til innhold

Når testet dere positivt på graviditetstesten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg/vi ønsker virkelig å bli gravid.

Testet positivt på eggløsningstest 22 og 24 desember, og vi var da "aktive" hi hi hi....

Ifølge de graviditetstestene jeg har kjøpt (hos www.billigeteste.dk) så sier de at man kan teste positivt på graviditetstesten allerede fra dag 6-15 etter befruktning.

Jeg er jo så spent, og har allerede tatt 3 tester, som ikke har slått ut. På de to siste, så kan jeg "ane" en liten rød strek, men det er så svakt at det muligens bare er ønsketenkning. Det er veeeeeeeldig svakt, sikkert bare jeg som ser den.... Testene jeg har tatt er strips, og er nok ikke så god kvalitet som andre typer tester. Det er bare en liten stripsremse som man setter nedi et glass for å teste...

Jeg er litt overrasket over at man kan teste så tidlig som etter 6 dager...

Kan noen av dere si hvor mange dager etter siste mensdag, eller eventuelt hvor mange dager etter befruktning dere testet positivt?

Jeg har såååå lyst å bli gravid....

Skrevet

Jeg har IKM til mandag. Hadde el da du hadde det. Sånn rundt 23. desember. Testa positivt i dag. 2 stk billigtester; først med morgenurin så noen timer seinere- like positivt.

MEN, jeg har testa krystallklart negativt helt siden torsdag! Plutselig i dag var den superpositiv! Så, negativt i går kan likevel gi meget positiv i dag. SKjønner du hva jeg mener? ;)

Lykke til.

Skrevet

Med min første tetet jeg negativ på IKM, altså 14 dager etter eggløsning, hos legen. Testet ultrasvakt positivt på en test hjemme noen dager etterpå, tok en ny rett etter og den var negativ, men jeg var gravid likevel da.

Med de to neste testet jeg positivt 1-2 dager før IKM, altså ca 12-13 dager etter EL, men da var det så vidt jeg kunne skimte noen strek og kun om jeg vippet dem i rett vinkel. Skikkelig strek kom ikke før etter IKM.

Denne gangen ble jeg uplanlagt gravid, men er helt sikker på EL dagen likevel (merker det veldig godt på kroppen når det er og tidlig UL (ultralyd) har også bekreftet at jeg er nøyaktig så langt på vei som jeg tror og at det bare er en inni der). Ante fort at det kanskje var noe i gjerde og tok en el-test ca 7-8dager etter EL, den fikk opp to streker på seg, noe som aldri har skjedd etter el før bortsett fra andre ganger jeg har vært gravid. Ventet et par dager og tok en graviditetstest på kvelden 4 dager før jeg egentlig skulle hatt mensen (en CB test), og den ble helt tydelig positiv med en gang, var ikke tvil. Tok en ny på morningen på den dagen jeg skulle hatt mensen og da lyste den positiv.

Så når testene slår ut varierer tydeligvis mye fra gang til gang. Men å teste positivt bare 6 dager etter EL er nok ganske uvanlig, de fleste må vente til i hvertfall 10-12 dager etter. Du får nå ha lykke til uansett, bli en spennende tid for deg :-)

Skrevet

Jeg testa på ikm dagen og da var den positivt.

Skrevet

jeg testet svakt positivt 2 dager før ikm med billig-strimmel;-)

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger - nå fortsetter jeg å håpe:=)

Skrevet

Jeg testet posiivt (sterkt kryss) på ikm dagen, så den hadde sikkert slått ut før.

Men.. min søster hun testet ikke positivt før hun var 10 uker på vei!! og ei jeg kjenner fikk ikke positivt utslag før i 7 uke..

...Det jeg vil si er at vi produserer hormoner ulikt i starten og kan en sjelden gang vise feil resultat...Håper spiren sitter snart. det er slitsomt å vente!

Skrevet

Som Kazaya sier er det veldig forskjellig hvor rask hcg-stigning man har. Jeg testet ikke positivt før 15 dager etter forventet mens! :)

Håper du slipper å vente så lenge, for det er slitsomt å gå slik å ikke vite..

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg tok testen et par dager etter uteblitt mens. Var en veldig svak strek, så da testet jeg igjen et par dager etter og da var streken veldig tydelig!

Skrevet

Godt å høre at det er flere som har vært gravide, selv om testen har ikke har slått ut tidlig........ Jeg lever fortsatt i håpet:=)

Skrevet

Jeg testet ikke positivt før 7+0, hadde da testet to ganger ca 1+0 og 1+5 med negativt. Så alt er mulig=)

Skrevet

Jeg testet positivt ca 10 dager etter befruktningen....

Skrevet

Jeg testet negativt dagen før IKM med Clearblue, Dagen for IKM testa jeg litt utpå dagen, og da var det såvidt antydning til strek som bare jeg såg, men ikke samboern. Dagen etter IKM fikk jeg en svak strek, men den var der. Jeg har ikke testa noe mer etter det, men siden jeg er kvalm og oppblåst og alt annet som hørere gravide til, regner jeg med at alt er i orden, Skal til legen om fem dager, gleder meg :D

Skrevet

Jeg tok en test i går kveld og en idag tidlig....

Begge testene viser veldig svake røde streker........

Kan jeg våge å håpe!?

Samboeren min ser streken også.... Men de er så utrolig svake.......

Å - jeg er så spent!!!

Skrevet

Oi, så spennende. Akkurat vært der selv. Og jeg er gravid i uke 5 nå;) Testet svaaaaaakt positivt 9 dager etter el. Så vidt jeg kunne skimte streken. Trodde ikke den var positiv engang..haha. Men 5 tester senere nå og vi venter nr 2;)

Masse lykke til. ps.. jeg testet positivt tidlig med 1.mann også. Noen gjør bare det, mens andre går over ikm.

Skrevet

Yes - har fått en veldig positiv graviditetstest idag:=)

Skrevet

å, så gøy!!!! Gratulerer så mye:D

Håper jeg kan hoppe over hit snart:)

Skrevet

Ja, det er helt utrolig:=)

Håper også at du kommer over hit snart!

Lykke til.

Skrevet

Jeg testa med QR på IKM, det kom ingen strek med det samme, og jeg ble kjempe skuffa. Mannen holdt rundt meg i sofaen og prøvde å trøste meg, men jeg var så skuffa.. Gikk bort til testen en gang til for å myse etter en svak strek, men der var det jammen en tydelig strek som lyste mot meg! (det var da gått ca 5 min). Dagen etter IKM testa jeg svakt positivt med QR igjen, men mannen var ikke overbevist siden streken var svak, vi har mista tidligere og han var redd det skulle skje igjen. I dag 2 dager etter IKM testa jeg positivt med CB digital, og gjett om mannen ble glad!!

Skrevet

Hei kjære du.

Jeg hadde min første dag i syklusen 28.november (da kom "uka mi").

19.desember testet jeg meg for jeg hadde følt meg litt smårar en stund. Det sto klart og tydelig IKKE GRAVID på testen, så jeg levde i julen i den troen at jeg ikke var gravid.

Men så dukket ikke "uka mi" opp som forventet den 25.desember, så jeg ventet til 28.desember med å teste. Da sto det klart og tydelig GRAVID i testvinduet. =D

Så enten testet jeg for tidlig (de sier man ikke kan være 99% sikker før første dag av forventet mens) - eller så var grunnen at jeg testet for sent på dagen (testet ikke med morgenurin).

Jeg kunne lese kalenderen utifra min syklus - den var så presis. Så jeg må ha blitt gravid rundt 10. - 14. desember, hvilket betyr at jeg var allerede gravid da jeg testet 19.desember.

Tror rett og slett det er for tidlig.

Test når du venter mens hvis den ikke dukker opp du - så blir du ikke så altfor skuffet hvertfall. :) Lykke til!

Skrevet

Testet negativt med CB Digital på IKM. I dag - 2 uker etter IKM - testet jeg på nytt siden mensen ikke hadde kommet ennå, og da var jeg positiv!!! Hadde sikkert testa positivt tidligere også, men trodde liksom ikke at jeg var gravid sided testen var negativ tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...