Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Tulla vår er 11 mndr og hun får nå litt middagsmat med grøt etterpå i 17:30 tiden, og så får hun pupp i 18:30 tiden, men hun er ofte da så urolig/utålmodig at hun ikke drikker så mye. Hun sovner som oftest mellom 19:15 og 19:45. Så, nå lurer jeg litt på om vi skal ta kveldsgrøten til slutt istedet, og eventuelt pupp litt tidligere etter middagen, eller slutte helt med kveldspupp (hun får også morgenpupp). Grunnen til at jeg lurer er at hun igjen våkner litt tidlig, og at jeg lurer på om hun rett og slett blir sulten litt for tidlig. Hvordan er rutinen deres på kvelden, ders som har babyer på omtrent samme alder og gir kveldsgrøt? - Når gir dere grøten og når legger h*n seg til å sove? - Gir dere grøten før eller etter nattstellet (evt bading og skifte til pysj, og hva med tannpussing)? - Når våkner h*n om morgenen? - Gir dere også pupp/mme, og isåfall, når gir dere det? - Når får h*n middagsmat og hvor mye? Håper på flere gode innspill :-)
mastermind Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Nå er mi bare 8 mnd, men grøt ca 19, så kveldsstell og litt lek, pupp 20, og i seng sånn 2030 ca. Sover til 8 halv ni. Spiser fire måltider for dag. Ammer morgen og kveld.
Kristin! Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Har før gitt pupp etter grøtmåltidet. Grøt ca 17-30 og for at han skal være sulten nok til å drikke pupp, så pupp i 19 tiden. Men har nå forandret "opplegget" for at han skal drikke mer pupp pga ikke alltid han var sulten nok for puppen om kvelden. Så dagen vår er slik. Våkner 06.30 får pupp i sengen. Grøt ca, 07..00 med vann eller utpumpet mm. Kan snart gi vanlig melk Sover ca. 09.30-11.00 Grøt, kanskje brødmat ca. kl. 11 med vann eller utmpumet mm. Kan snart gi vanlig melk til. Middag kl.14. Vanligvis middagsglass. Vann til. Sover ca.14.30-16 Frukt/grønsaker når vi andre spiser middag. Pupp ca, 18 Grøt ca,19 og så stell og i seng.
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2009 Det er akkurat det jeg tenker på, å gi pupp tidligere for jeg har på følelsen av at hun ikke er sulten nok. Synes du han drakk bedre når du skiftet om? Regner med at gutten din nærmer seg året siden du sier du snart kan gi vanlig kumelk :-)
Kristin! Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Ja, han drikker MYE bedre pupp nå. Og i tillegg spiser han like mye grøt som før. Angrer på at jeg ikke har tenkt på dette før. En skal jo alltid amme før måltider iallefall frem til de er 9 mnd., men gutten min på 11 mnd. er ikke så særlig begeistret for pupp på dagtid. Hender han vil ha, men det vet jeg ikke før jeg prøver å gi. Så for at han skal få i seg mest mulig mm gjør jeg det slik. Når kl er 18 er han veldig sulten på pupp og drikker :-) Grøt en liten time etterpå er ingen problem heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå