Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Jeg har en gutt på 14 mnd, han har sovet natta gjennom siden han var 6 mnd, og vi har hele veien hatt meget gode rutiner. Nå har vi hatt noen netter hvor han har våknet MANGE ganger og skriker til sånn i ny og ne. Tidspunktet for når han våkner til varierer veldig, men han holder det gående i 1-3 timer.. så sovner han plutselig igjen og alt virker å være ok. Blir så rådvill hva jeg skal gjøre, og er det tenner eller kan det være andre ting? Alle gode råd og teorier mottaes med takk, ingenting som er så kjedelig å ikke ane hva man kan gjøre for å hjelpe den lille..
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Det kan høres ut som det er tennene som plager han, min tass på 16 mnd har skreket mye de siste to mnd og har samtidig fått to hjørnetenner og 3 jeksler på denne tiden. Den fjerde jekselen er på vei ut nå. Så skriking på natta kommer ved jevne mellomrom og da sikler han fælt og samtidig tygger på smokken eller har fingrene i munnen. Han både skriker og ynker seg litt, så jeg antar det må være tennene og gir han litt slik tannmedisin som jeg smører på der tanna kommer ut. Men ettersom han har fått så mange tenner samtidig nå har det vært litt vanskelig å vite hvor han har vondt, så da har jeg gitt han litt paracet når det har vært som værst med gråting og skriking hele natta. Han blir rimelig utmattet selv av skrikinga. Jeg har også merket det på spising når han er veldig plaget med tenner, da spiser han lite og helst bare skorpa på brødskiva eller cherrios. Det er ikke lett å vite hva som er feil når de er så små, siden de ikke kan fortelle oss det. Men prøv å se i munnen om det er hovent og rødt, og om han tygger på mye. Da ville jeg nok gjettet på tannplager.
Sunshine2222 Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Det hørtes veldig ut som Stina.... Jeg fikk sett inni munnen hennes for en uke siden, og hadde jeg hatt den klumpen i gummen min hadde jeg løpt til legevakten og fått smerte stillende.....stakkars! Hun våkner, gråter midt på natten, spiser lite og er generellt veldig "sår" Vi bruker Dentox her og Ibux (best for tannproblemer) ved vonde netter, og det hjelper. Lykke til, jeg vet det er ille........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå