skorpi81 Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Gutten vår er nå 6 mnd gammel og vi har helt til nå kokt vann i vannkokeren og tatt vann derfra til hvert måltid. (Og varmet vannet opp i mikroen utover dagen da vannet har blitt lunkent). Skal vi fortsette med det helt til vi ikke lenger ikke skal gi mme, eller kan vi nå ta vann rett fra springen og bare varme det i mikroen?
Gjest Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Har hørt man kan slutte ved 6 mnd alder ja. De får jo allikevel så mye "shit" i seg ved å spise på alt de kommer over. Her sluttet vi når gullet var 5,5 mnd. Har aldri brukt micro metoden da.. blander varmt vann fra vannkokeren og kaldt vann fra springen.
orkide75 Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 men hvorfor slutte og koke vannet? det tar jo bare 2 minutter?
Gjest Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Jeg sluttet å koke vann for å oppbevare i kjøleskap til blande mme og til å drikke.. Sparer litt jobb på å ikke gjøre det lenger. Men jeg bruker altså fortsatt vannkokeren hver gang jeg lager melk - eller har det på termos da, men bruker kaldt vann fra springen for å få riktig temp istedetfor å koke det kalde vannet jeg blander med, avkjøle, ha i kjøleskap.
Tante Gustava Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Når de er blitt 6 mnd så bruker man jo ikke lenger kokt vann til grøten etc. Her får mini vann fra springen både til drikke og som varmes til grøt. Så da er det vel unødvendig å koke til mme.
Frøken Freken Skrevet 3. januar 2009 #6 Skrevet 3. januar 2009 Har lært at man aldri skal ta varmt vann fra springen til matlaging, verken til barn eller voksen. Men å ta kaldt vann fra springen og varme til rett temperatur er sikkert greit? Jeg ser for meg at jeg kommer til å koke vann en god stund til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå