Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Begynte å tenke på det i forbindelse med tråden under her... + hundrevis av kommentarer det siste året.. Både jeg og mannen min er lyse..(ingen rødskjær i håret) Ingen andre har heller rødt hår i familien.. Likevel ser det ut til at dattera vår på 1. år vil få rødt hår Det jeg lurer på er hvorfor så mange ser ut til å ha ei negativ holdning til rødt hår..Blir ganske såret over kommentarerene vi får..Alle skal liksom le og påpeke at hun har rødt hår..Hører ingen som sier til andre foreldre "Gud, har hun lyst hår?" Eller "he, he hun har jo brunt hår" Videre sier mange til oss ting som at "Det går seg nok til..Min hadde også rødt hår som baby" ..Uten at vi har spurt eller sakt noe som helst ang. fargen.. Vet jeg ikke burde bry meg om det, men merker at jeg blir så såret og lei meg på gullet sin vegne:(
Penger Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Du skal gi en god dag i det som blir skrevet her inne. Mobbing er ok. Personlig liker jeg rødt hår kjempegodt. Her blir de med navn som enkelte brukere ikke liker hengt ut. Har man skrivefeil blir det påpekt, er man for tykk blir man stemplet. Det er så mange slemme mennesker her inne at jeg personlig har fått nok for en stund. Ha en fin kveld.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Ja, det er litt rart det der. Jeg har ei som hadde helt rødt hår da hun var 1 år:) Det var HELT rødt. Syns hun var den nydeligste jenta jeg visste om:) Og slik tenker jeg om andre med rødt hår, også. Det er jo vakkert med farger, tenker jeg. Det som har skjedd, er at jenta har fått en av de vakreste fargene en kan ha. Jeg vet at mange går til frisøren for å få den samme fargen. Og MANGE komplimenter:) Hun har en blanding av blondt, rødt og kommunefarge, det ser ut som om det er stripet:) Ikke alle får det, av de som har rødt hår som små, men likevel syns jeg rødt er vakkert:) Farger mitt eget med rødskjær, også Eneste jeg kan tenke meg er litt negativt, er at de somhar rødt hår, ofte tåler solen litt dårlig.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Takk:) Sant det..Blir trist av mange av tingene folk sier her inne, og satt faktisk og tenkte det samme som deg;..at jeg har fått nok for en stund Ha en fin kveld du også
Winterlady Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Jeg tror det er en gammeldags holdning som er i ferd med å dö ut. For 30 år siden sa de jo også: "Å stakkars, hun har slett hår. Det går seg nok til skal du se, hun får nok fall eller kröller etterhvert.." Personlig synes jeg rödt hår er nydelig hos de fleste som er födt med det.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #6 Skrevet 3. januar 2009 Så rart du sier det..For det høres faktisk litt ut som fargen dattera mi har nå..Blanding av disse tre fargene..Og med litt skjær av gull også.. Men alt etter som lyset skinner i håret da.. Har tenkt litt på det med sola..Har jenta di sart hud? Ingen av oss foreldre har det, men vet jo enda ikke hvordan det blir med tulla..
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #7 Skrevet 3. januar 2009 Takk, blir glad for å høre det! Gjør "godt" etter så mange negative kommentarer..
Mom2Two Skrevet 3. januar 2009 #8 Skrevet 3. januar 2009 Tror negativ holdning til rødt hår er i ferd med å dø ut... Før var det jo også helt anti med briller, men det har nå blitt helt "akseptert" (mange flere som bruker det, har vel noe med saken å gjøre).. Men jeg skjønner at du blir såret. Rødt hår kan være utrolig flott! Jeg er sikker på at jenta di er nydelig:-)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #9 Skrevet 3. januar 2009 Hun har lys brunfarge, men tåler sola utrolig bra likevel:) Får litt fregner på nesa om våren, og det er søtt:) Jeg smører henne jo med høy faktor, men lys gyllen blir hun. Og så blir håret bleket mye av sola, og blir enda vakrere, syns jeg:) Og ja, kjenner den gullfargen;)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #10 Skrevet 3. januar 2009 Det finnes mange modeller med rødt hår. Syntes det er helt utrolig hva voksne folk klarer å lire av seg her inne.
PinkBabyDoll Skrevet 3. januar 2009 #11 Skrevet 3. januar 2009 Rødt hår er nydelig!! Synes mer synd på sånne som meg som har kommunefarget hår... Hilsen *ønskermegrødthår!*
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #12 Skrevet 3. januar 2009 Dette er en gammeldags holdning. Rødt hår kan være kjempefint og passer bra til ei tøff jente. Jeg kan huske jeg ønsket meg ei jente med rødt hår når jeg var liten (og så skulle jeg kle henne i grønt - for det var så fint)
lillebøllaspringmadrass Skrevet 3. januar 2009 #13 Skrevet 3. januar 2009 Jeg synes du skal drite lang marsj i at noen er negative til en hårfarge. Det ville aldi fallt meg inn å si noe sånt ang noen sin unge sitt hår. Hva slags folk er det du omgås?? Jeg ville blitt glad om ungen min hadde rødt hår og fregner jeg.. Det er jo veldig fint og sjarmerende spør du meg. Uansett hva som er fint eller ikke så er det vel likegyldig hvordan farge man har på øyne,hår og hud. Vi er alle like i det at vi er alle forskjellige. Og bra er det. Hadde vært kjedelig om alle var like. Det er en ting jeg synes er så fint med nordmenn.. Vi er ganske så forskjellige alle sammen. Her er det naturlige hårfarger i alt fra lys blondt til kullsvart og med alt innimellom der. Synes at folk som tenker på dattern din sin hårfarge som et problem har litt for lite å bekymre seg for. De bør ta seg en tur på barneavdelinga på sykehuset og ta en titt på alle barna som man faktisk bør bekymre seg for. Å ha rødt hår er ingen sykdom!
orkide75 Skrevet 3. januar 2009 #14 Skrevet 3. januar 2009 gi en god dag i de kommentarene, det sier mest om de:) dattra mi ser ut til å få rødt hår, jeg har rødskjer i mitt hår, og jeg syns hun er bare herlig:) oldemora mi hadde rødt hår, men ingen på farens side har rødt hår:)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #15 Skrevet 3. januar 2009 Rødt hår er nydelig. Har alltid ønsket meg rød hår. Det handler kanskje ikke om at hun har rødt hår, men at dere begge er lyse, og så har fått en rødhåret. Her er vi begge mørke og alle ventet at vi skulle få et mørkt barn. Ut kom en lyshåret. Dette blir kommentert hvor vi står og går..... Hadde ikke trodd at dere kom til å få en blond unge etc. Så det kan være så enkelt.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #16 Skrevet 3. januar 2009 Folk kommenterer jo det som er spesielt, og siden det er fordholdsvis få rødhårete er det naturlig å kommentere hårfargen. Det får være måte på å være nærtagende.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #17 Skrevet 3. januar 2009 Jeg er også en av de få, tydeligvis, som synes rødt hår er pent:) Her inne er du helt feil om du ikke har 300 000 på bok, det er jo ett minimum. Du skal ha ny bil, nytt hus og råd til alt du ønsker deg. Men for all del, ikke fortell det her inne, for da skryter du og lyver på deg ting som ikke er sant. Du skal være godt gift eller hvertfall samboende med en mann som ikke er redd for å ta i ett tak, men han må ikke gjøre for mye heller, for da er han en dott. Videre skal du være godt betalt, men ikke ha studielån, du skal heller ikke ha arvet noe, men jobbet deg til alt selv. Barna kom etter at alt det andre var på plass. Forby at de kommer før du har skaffet deg utdannelse etc. Videre skal foreldrene dine ha anledning til å passe barnebarna, men de må for all del ikke gjøre noe som viker fra det dere har satt som krav til barna. Dvs ikke sukker, bare reima, troll, bugaboo og hva det nå heter alt i hop. Nei, nyt den nydelige rødhårede jenta deres:) ho er sikkert den skjønneste i verden, som mine barn er;)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #18 Skrevet 3. januar 2009 Folk kommenterer det nok fordi dere er lyse begge to. Her påpekte alle at min datter hadde så mye hår og krøller. Det første folk sa som møtte oss.. Vi har begge helt glatt hår, så det så kanskje litt rart ut. I forhold til rødt hår så liker vel noen blondiner, brunetter og andre rødt hår. Jeg er glad for at mine barn ikke har rødt hår. Jeg syns ikke det er pent og som nevnt her så har ofte disse veldig sart hud, hvite øyevipper osv. Men det er jo min smak da.
Eplejuice Fødeklar Skrevet 3. januar 2009 #19 Skrevet 3. januar 2009 Hvem vet. Men jeg syns rødt hår er utorlig nydelig.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #20 Skrevet 3. januar 2009 Da kan jeg fortelle deg at jeg pleier selv å kommentere det når noen har rødt hår. Det er fordi jeg syns det er helt nydelig. Brant meg på den da jeg sa til venninna mi at babyen hennes hadde en spesiell hårfarge, den var rød, og hun trodde jeg mente det negativt. Vi fant heldigvis ut av misforståelsen. Mange må nok kommentere det fordi det ikke er så vanlig, men desto bedre er det. Jeg digger rødt hår, og har så lyst på det selv.
Gjest Skrevet 3. januar 2009 #21 Skrevet 3. januar 2009 Rødt hår kan være veldig fint det! Skal innræmme at jeg synes det kommer an på nyansen, men nå gjelder jo dette alle farger generellt:-) Jeg synes feks. at mellomblond er penere enn å være helt hvithåret, og jeg synes mørkebrunt er penere enn svart. Det er fordi jeg synes det er pent med farger som har fine reflekser, og som "skinner" i sola:-) Hørtes sikkert rart ut:-) Sikker på at datteren din er kjempenydelig, og at hun har en flott hårfarge. Den er jo hennes:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå