2 fine små Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Vi hadde mulighet for litt barnevakt i julen, men ikke nok ferdigpumpet melk til at jeg ville slappe helt av natten gjennom. Prøvde MME og det gikk på andre forsøk, og det var jo helt enestående, selv om jeg synes det var en milepæl med litt blandede følelser. Så brukte og "misbrukte" vi MME litt (sier misbrukte fordi jeg strengt tatt har melk, men fikk cognac en kveld og det var skrekkelig sterkt siden så lenge siden, men akk så godt med den ene juledrammen) og da ble de pulver natten gjennom ja. Nå etter jul tenkte jeg at det tar vel 3 dager å få opp melkeproduksjonen igjen og en uke før hun ammer helt som normalt på begge bryst og etter 3 dager er det full produksjon igjen og jeg lurer i den ikke fortrukne pupp i søvne og vet at om tre dager tar hun den igjen. Hm, merkelig at dette skulle være så lett, men det var det. Bare kjekt å nevne i all viraken av ammestress. Når jeg øker mengden, eller får opp fullproduksjon igjen, drikker jeg overdrevent mye vann, men bare slurkvis gjennom hele døgnet, ammete litt ivrig og en Munkholm eller to (Vørterøl for den som orker det) og slapper mye av, samt er fysisk aktiv noen timer pr dag. Det funker som bare det for meg. Pumper selvsagt litt mellom måltidene for å øke på også. Andre som fikk det litt ut av rutinen med melken i julen og som fikk det på plass igjen? Babyen er snart 5 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå