Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Snuppa har plutselig fått et slags hvitt belegg på underleppa. Går ikke vekk om jeg prøver å tørke med gulpekluten. Hun har ikke noe på tunga eller på innsiden av kinnene, så derfor blir jeg litt usikker. Kan det kanskje bare være at hun skifter litt hud på underleppa også?? Jeg har vært veldig plaget av sprekker på brystvortene i det siste... Leste på ammehjelpen at man fortere kan få sår/sprekker når det er infeksjon av noe slag...?
elibi -20.05.08 og 27.12.09 Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Høres ut som sopp dette ja.. Du bør ta kontakt m lege, for hvis det er det må både du og bebissen behandles.. Vi har vært veldig plaget dessverre, og jeg har ofte sprekker.. da er d igang m ny runde m medisin... Kjedelige greier, d er jo så vondt å amme m de sprekkene. Lykke til, håper du blir bedre snart!
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2009 Søren og... Jaja, da får jeg vel ta en telefon til legen på mandag da. Sikkert ikke noe særlig pågang sånn første ordentlige dagen på nyåret. Men det er jo greit at det er noe som kan behandles da, så kanskje jeg endelig blir kvitt disse sprekkene også. Hadde først på ene puppen, så på andre og nå begynner det jommen å komme tilbake på første igjen. Blæ!! Og JA, det er vondt å amme med sprekker!! Dritvondt...
elibi -20.05.08 og 27.12.09 Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Hvis det er tilgang på lege på helsestasjonen din, kan du jo ta kontakt der også. Jeg fikk respept der til første behandling. Er området rundt brystvorta rødt og "glatt"? I så fall er det flere tegn på at d kan være sopp..Men d beste er selvfølgelig å ta kontakt m lege slik at du får svar på om det er det, og evt medisin. Kan jo også være ammestillingen som gjør at jenta di får feil tak... Håpar uansett du finner ut av det og blir bedre snart! Jeg har sprekker nå som jeg håper forsvinner snart, ødelegger all kosen m amming..
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2009 Rødt og glatt høres kjent ut ja Hun hadde nok feil sugetak til å begynne med, for hun fikk lov å suge litt for mye på bare brystvorta. Men nå er jeg supernøye på at hun ikke får lov til det. Er lege på HS ja, men hun er der bare på torsdager (trur eg) så da går det nok likevel fortere å ringe fastlegen på mandag. Takk for svar
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2009 Har nå vært hos legen, og det var sopp ja! Fikk Mykostatin til snuppa, men legen virka ikke akkurat sikker på hvordan jeg skulle behandles. Han sa jeg kunne prøve å ta litt Mykostatin på puppen også, men på Ammehjelpen står det jo at man bør bruke Canesten i minst 14 dager... Hvordan har du behandlet deg og småtten?
*Lissi* Skrevet 5. januar 2009 #7 Skrevet 5. januar 2009 Du må bruke Canesten ja. Ellers blir dere aldri kvitt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå