Gå til innhold

Noen trøstende ord......kanskje iallefall=)

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ingen "drømmefødsel", som mange andre kan fortelle eller skrive om. Den var nok heller litt uten om det vanlige.

Men, jeg sitter her med verdens vakreste datter=)

Vet dere hva? Dere kan bruke så mye tanker og energi på denne fødselen som står foran dere, jeg gjorde det jeg også- det er helt naturlig.

Men når dere først er der, så er det ingen ting mer å grue seg til.

Dere er "der" . Tiden går og babyen er bare eneda nærmere dere=)

Ingenting under en fødsel er uoverkommelig !!

Dere takler det, og det helt fint !

Ønsker dere alle lykke til=)

Fortsetter under...

Så bra at alt gikk fint for deg, men sist jeg var på kontroll sykehuset for å ta noen prøver så klappet jeg rett og slett sammen. Klarte ikke se, klarte ikke puste, måtte sette meg ned på gulvet.. Fikk migrene anfall og klarte ikke helt å redgjøre for hva som skjedde med meg.

Kan ikke folk bare tro på meg når jeg sier at det er ikke sikkert jeg klarer å gjennomføre. Jeg er veldig bekymret for hvilke krefter som tar tak i meg når fødselen nærmer seg... Jeg kan ikke garantere at jeg ikke får panikk under fødselen. Panikk og angst er jo like "naturlig i oss", som det å skulle føde. Det hjelper lite når det er panikk som bestemmer, ikke "urkvinnen"...

Det er ikke sånn at jeg vil "grue" meg og at jeg kan si til meg sjøl, nå er det snart over. Jeg får panikk! Jeg er ikke i stand til å redgjøre for hva som feiler meg eller hva som skjer rundt meg... Vær så snill dette er ikke noe jeg kontrollerer! Jeg er ikke redd/ eller gruer meg, jeg har panikk!

Nesten det samme skjedde med meg. Og under omvisningen på sykehuset, da jordmor fortalte om epidural var jeg sekunder fra å besvime. Hadde det sånn flere ganger under svangerskapet, og tok det opp med jordmor. Men hun bare avfeide meg, og hadde aldri hørt om noen som besvimte under en fødsel.

Men selv var jeg selvfølgelig kjempe redd for at jeg bare skulle "kutte ut" da også, sånn som jeg har gjort så mange ganger før når angsten har kommet. Men det skjedde ikke.

Håper det går veldig bra med deg !

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...