Bare oss to <3 Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Jenta mi er 3mnd, har ingen døgnrytme, vi har gjort det dumt til (får at vi får sove) at ho spiser i senga så ho sovner, hvordan kan jeg avvende ho med det å få ho til å sjønner når natta er å lære ho å sovne på egenhånd? (vi går rundt å vugger henne hele tiden, legger vi ho fra oss våkner ho som regel) takk får alt av svar å gode råd, trenger det :-) er redd jeg byner å få litt lite melk også, hvordan vet jeg det får sikkert? ble litt mye her nå men.. hehe
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Vi begynte i 3-4 mnd alder å lage en fast rutine på kvelden. Tran-bade-tørr bleie-mat-vuggesang- sove Samme hver kveld i 14 dager, så skjønte hun det:) Hun kjenner igjen vuggesangen, og smiler når vi synger den:) Vi tar henne heller ikke ut av rommet etter hun har lagt seg, skifter i sengen hvis det er nødvendig:) Melken min begynte å forsvinne, det merket jeg på at jenta ble urolig, og vanskelig å legge... Men jeg sto på å ammet, pumpet, ammet og pumpet, så kom den tilbake:) Lot henne sovne ved puppen(på dagen), slik at jeg skulle få stimulert så mye som mulig! Tok henne også opp i sengen min, slik at hun fikk sove sammen med oss etter nattmåltidet, for da har man mest slike ammehormoner, slik at melken flyter lettere:)
Bare oss to <3 Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2009 når klokka "burde" man byne med leggerutinene? skal prøve rutinene dine, så håper jeg det blir bra å mer søvn her fant hun søvnen selv da, eller vugget du hun i søvn så la ho? jenta mi spiser flere ganger om natta, skal jeg la ho sove i vår seng etter siste mål tid? tusen takk får svar :-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Snuppa er snart tre mnd, og d som funker best for oss, er å legge snuppa ned i senga i våken tilstand, tett pakka inn i teppe, sånn at hun ikke får veiva m armer og bein.. Hvis hun gråter/ er veldig urolig, bysser vi henne litt først, til hun roer seg og begynner å glippe m øynene, og legger henne da ned i senga. Stryker henne mellom øynene slik at hun "tvinges" til å lukke dem, hehe.. Før byssa vi henne helt til hun sovna og la henne sovende ned i senga, men da våkna hun alltid igjen etter en liten stund, så bytta derfor taktikk, og d funker som bare pokker:)
Tulipan:) Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Vi har ifra dag 1 hatt strenge leggerutiner, og kan absolutt anbefale det. Vi har ikke noe problem med nedeleggingen. Har problem med at han våkner mye etter kl 24.00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå